Du som haft propp i vaden och/eller lungan!!!!! behöver råd
jag var inlagd förra helgen på sjukhuset i 4 dagar efter att jag fått ont i vaden och sidan. Benet hade jag symptom i flera veckor, men när jag fick ont i bröstet så sökte jag vård.
Då röntgades jag och man hitatde flera små proppar i lungan. Benet röntgades inte föränn efter 3 dagar och då såg man ingen propp, men diagnosen blev ändå djup ventrombos och lungemboli. Då det troligen börjat i benet och vandrat upp i lungan. Riktigt otäckt var det och jag var redan i ganska dåligt fysiskt skick då jag en vecka innan hade opererat mig i magen av en annan anledning,.
Nu till mina frågor:
Hur länge var du sjukskriven efteråt?
hur länge hade du kvar smärtor och symptom?
Kan man få nya proppar trots att man går på waran?
jag ska börja jobba deltid på måndag redan tycker läkaren, men jag mår riktigt dåligt. Vlir anfådd så fort jag anstränger mig, får ont i sidan så fort jag gör något. Har fått jätteont i vaden igen nu, ringde in till medecin igår kväll, men dom tyckte nog bara att jag var nojjig och att så länge jag inte blev svullen o röd på benet så är det ingen fara. Då ska man tänka på att när jag fick proppen var jag varken svullen eller röd på benet utan hade symptom i form av smärtor och krampkänsla i vaden. Har tappat 10 kg i vikt och är nu riktigt underviktig, är smal i vanliga fall och nu är det extremt. Fattar inte hur jag ska orka jobba redan? har ett jättefysiskt jobb med mkt tunga lyft och många mil i benen varje dag.
Ska givetvis ringa en läkare på måndag och försöka bli sjukskriven veckan ut, annars får jag ta Fp eller nåt. Men hoppas det finns nån här som gått igenom nåt liknande och vill dela med sig lite till mig.....