• Kanelstjärnan

Blöjor utan fula tryck?

Dagens i-landsproblem jag vet...

Har haft Liberoblöjor till lillkillen och varit nöjd med dessa. Nyss bytte vi till storlek 3 och jag fick nästan ont i ögonen när jag öppnade paketet. Verkligen HELA blöjan är ju full med ett fult tryck som för tankarna till en Hawaiiskjorta á la -85. Dessutom med en hemsk färgkombination (neongrönt och lilla) som senast var inne 1991. Är således på jakt efter blöjor utan tryck eller i alla fall ett mer diskret tryck. Har provat Änglamarks vilka hade ett väldigt diskret tryck men de passade inte sonen. Har du något  tips på blöjor som man slipper få ett epileptiskt anfall så fort man ska ta på?

• Svar på tråden Blöjor utan fula tryck?
  • Blå Flygare

Vi använder coops, och de har rätt diskret tryck. Vi använderstl 5, och de är lila i trycket vid knäcppningen, resten avblöjan är vit.

Fast vill man ha snygga blöjor ska man satsa på tyg, då kanman välja fritt mellanenfärgat och mönstrat

• Kanelstjärnan

Tack för tipset. Blir till att åka till Coop. Tygblöjor verkar ju också häftigt men vet inte om vi orkar det. Tycker det verkar lite krångligt.

• Blå Flygare
    Kanelstjärnan skrev 2010-09-06 19:49:39 följande:
    Tack för tipset. Blir till att åka till Coop. Tygblöjor verkar ju också häftigt men vet inte om vi orkar det. Tycker det verkar lite krångligt.
    Krångligt är det inte om man har sånna latmansblöjor som jag har som inte kräver vikning eller nått, men klart att ca 3 tvättar extra i veckan blir det så det gäller att man har tid och plats för det.
  • Kanelstjärnan
    Blå Flygare skrev 2010-09-06 21:16:40 följande:
    Krångligt är det inte om man har sånna latmansblöjor som jag har som inte kräver vikning eller nått, men klart att ca 3 tvättar extra i veckan blir det så det gäller att man har tid och plats för det.

Aha, trodde alla tygblöjor var tvugna att vikas men latmansblöjor låter som något som passar mig. Kanske får tänka om.

Insåg också imorse att vi bytt till storlek 4 och inte 3. 3:ans mönster kunde jag leva med.

• Kanelstjärnan

Ska såklart stå tvungna och inte tvugna

Svar på tråden Blöjor utan fula tryck?