hur ska vi stava?
vår son var först en edwin. men nu känns han mer som edvin. vilken stavning tycker ni är finast? en liten grej men ack så viktig :) ska kännas rätt, och dags att skicka in dom där namnpappren snart :)
vår son var först en edwin. men nu känns han mer som edvin. vilken stavning tycker ni är finast? en liten grej men ack så viktig :) ska kännas rätt, och dags att skicka in dom där namnpappren snart :)
äddvin har jag inte hört nån säga. däremot eddvin. det sa vi själva i början..men blev som eedvin tillslut ändå. därför vanlig klassisk stavning känns bättre
Edvin hel klart
Har det på min namnlista också, men med norska rötter kommer det isf uttalas Eddvinn
Edvin helt klart. Det är konstigt att stava med W då namnet därmed ska uttalas annorlunda. Jag gillar "svenska" stavningar. Annat känns som att man vill va lite häftig, men misslyckas..
Fint namn förresten
Håller på Edvin...
Edvin...Edwin låter som man ska uttala det med engelskt w.
Edvin!
Edwin för att jag gillar det engelska uttalet bättre och det ser finare ut, kanske för att jag har bott många år på Irland :).
Absolut inte med w. Varför? Vill ni uttala det med engelsk accent? I så fall passar Edwin bättre.
Jag tycker absolut Edvin är finare, enklaste stavningen är oftast den bästa.
Edvin, annars får antagligen barnet spendera resten av livet med att bokstavera sitt namn.
Edvin.
min morfar hette edwin..uttalades eddwin. så därför blev det liksom edwin från början. men ju mer jag tänkt på det så är ju edvin finare.
bra att jag kom på det innan vi skickat in dom där namnpappren då.
men..många stavar ju edwin med w. så tycker inte det är så konstigt som vissa av er verkar tycka :) men smaken är ju olika.
Edvin, så slipper han bokstavera när han blir äldre.
Edvin...
Edvin