• Bellas7

börjar med gonal-f för första gången flera?

jag börjar i dag med sprutorna och ska kolla nästa måndag. När brukar man ha ägglossningen och är det någon som vet om det finns större risk för tvillingar om det är två eller tre ägg som släpps? detta är nytt för mig och jag skulle vara tacksam för svar

• Svar på tråden börjar med gonal-f för första gången flera?
  • Fridaj

Leaeva: åh va härligt att höra att allt är bra och att dem växer för fullt.
    Bild vill ja se!!;)

Honeybunny78: åh jag håller tummarna att IVF försöket ska gå vägen nu snart och att ni ska ha er lille guldklimp snart.

Kram

• FamJ
    Bellas7 skrev 2012-01-06 19:58:19 följande:
    Grattis kvinna78 till din lilla prins.

Smulanj inte långt kvar nu :)

Honeybunny hur går det gumman ? Du vet väl att du kommer att få din lilla bäbis men det är ju rätt bäbis så i bland tar det lite tid.

Här går allt toppen. Vi har tre guldklimpar som väger över tre kilo och det blev bara sju veckor allt som allt på sjukhuset. Sömn är något vi inte har så ofta men det gör oss inget. Livet är just nu totalt underbart.
    Har jag lagt in en bild? Annars säg till så ska ni få se våra troll Kramm på er
    ååh va underbart =) Jag vill gärna se era små troll :)
  • Fridaj

Hej tjejer, Tänkte meddela att än är det ingen bebis hos mig. Har nu gått över 6 dagar och har inte haft mer än lite värk i magen i tisdags och inatt men annars inga tecken på att bebis vill komma ut :) Får väl se om den vill komma i veckan annars blir det igångsättning den 7/2 Hur går det för er andra? Och hur mår ni som har era små bebisar??

• Ljusgläntan

Leaeva - kul att höra att det går med era tre små mirakel!! Vad har de fått för namn? (om du vill berätta)

• pinkiepie

Grattis till era små bebisar... Själv är man i farten igen efter mf på mf så nu har man nyss plussat å hoppas på att de ska gå helavägen

• hjärtat75

Tjenna!

Pinkiepie: Grattis, Klart det ska gå hela vägen denna gången. Jag ska hålla en tumme för dig.
    Fridaj: Nu måtte väl guldklimpen kommit ut? ;) Väldigt nyfiken..

Här händer det inget just nu. Jag återfick mensen förra måndagen efter mfet 20 nov.. Varade "bara" i tre dagar.. Mycket märkligt. Så nu sa vi att vi skulle vänta med fler försök.
    Dels vill jag att kroppen skall återhämta sig. och så har mitt jobb aviseerat ett strot varsel. Antalet är inte klart ännu, men jag vill inte riskera att hamna på listan om jag skulle vara i närheten. (skulle inte tro att jag är det, men man vet aldrig)
    Jag var arbetslös när jag fick mina barn så det vill jag inte upprepa. Häromkring är det svårt att få jobb om man är "småbarnsmamma"

Hoppas alla mår bra förövrigt.

Kram

• Fridaj

Här blev det en liten grabb - Elliot som kom till världen den 5/2. När han inte ens var 1 dygn åkte han ambulans till ett större sjukhus pga att han hade jätte höga värden av gulsot och infektion i kroppen så vi var 1 vecka på sjukhus med vår lilla Plutt. Sola gjorde han och hade inte det hjälpt så hade det blivit blodbyte på honom.

• kvinnan78

Linus är 8 veckor nu.. Börjar inse hur det är som 2 barnsmor.... Klurar på prev medel nu... Vet inte om jag vill ha fler... Men med vår bakgrund;) behöver man verkligen skydd.. Hur hade ni gjort

• Bellas7

mina klimpar en vecka gamla ( 1200g 1100g och 760g) och en fyra mån gamla(4,8 5,1 och 5,2 kg :) hoppas det går bra med er och uppdatera gärna.
  • FamJ
    Bellas7 skrev 2012-03-06 17:07:55 följande:

mina klimpar en vecka gamla ( 1200g 1100g och 760g) och en fyra mån gamla(4,8 5,1 och 5,2 kg :) hoppas det går bra med er och uppdatera gärna.
    Men ååååh vilka godingar o sååå små..

Har du mannen hemma? Får ni mycket hjälp med 3?
  • Bellas7

Japp gubben oxå hemma, tror inte det hade gått annars. Vi har nu fått lute hjälp med städ o tvätt..

Hur går det för dig ? Mår båda bra ?

• FamJ
    Bellas7 skrev 2012-03-07 15:10:17 följande:
    Japp gubben oxå hemma, tror inte det hade gått annars. Vi har nu fått lute hjälp med städ o tvätt..

Hur går det för dig ? Mår båda bra ?
    Va skönt =)

Jo da det går bra, nu är jag själv med dom, mannen är tillbaka på jobbet, och de är full rulle här...
    Båda mår bra, vi höll ju på o förlora vår kille men han mår bra nu :)

O dina mår bra?
  • FamJ
    Bellas7 skrev 2012-03-07 21:24:33 följande:
    Oj vad hände då? Mår han bra nu ?
    En vecka efter de fötts blev han väldigt sjuk o de visade sig att han fått tarmbaktieri ut i blodet, o hjärnhinneinflammation.. Tog 6 veckor innan han blev bra igen.. Men nu mår han bra, har fått åka in o gett han blod men annars ok...
Svar på tråden börjar med gonal-f för första gången flera?