Ni som jobbar som lokalvårdare..
Ni som jobbar som lokalvårdare och har två eller flera arbetsplatser hur gör ni när ni ska söka HP? Har ni ett papper för alla eller ett papper för varje ställe?
Ni som jobbar som lokalvårdare och har två eller flera arbetsplatser hur gör ni när ni ska söka HP? Har ni ett papper för alla eller ett papper för varje ställe?
*puff*
Jag är i v 33+4 idag och ha rnu varit hemma med full HP i 2½ vecka! Trodde aldrig jag skulle bli beviljad då jag jobbade 50% men det blev jag! Jag gjorde osm så att jag skrev på min dator dag för dag då mina arbetstider var olika för varje dag, hade dessutom fyra olika fredagar:-O.
Ett ställe hade jag återkommande varje dag och där kunde man ju "skriva ihop" olika saker och tex skriva se onsdag o liknande. Jag vägde också sopsäckar, fulla skuri´hinkar o allt annat jag lyfte eller bar. Trappor utan hiss mm och belyste de ensidiga rörelserna och tunga lyften.
Efterosm jag började kl 06 varje morgon var det också ett problem då man springer upp varje natt för att kissa samt att det började bli svårt att sova pga att man blivit så stor.
Fråga gärna för det är lite svårt att beskriva hur man skrev....
Okej =) . Men fyllde du i ett papper för alla ställena eller ett för varje till försäkringskassan?. Tycker det är lite krångligt för jag jobbar på två ställen varje dag, och på de olika ställena gör jag inte samma arbetsuppgifter. Det kan skilja sig lite. Så jag vill ju få med ordentligt på bägge.
Jag skrev dag för dag(har också olika antal ställan varje dag). Tex:
Måndag: arbetar 06-10
Städar på "detta ställe" och här gör jag bla bla bla bla...... jobbar här till 08då jag åker vidare till:
"andra stället" här gör jag dessa saker.....osv osv osv
Innan jag skrev mitt veckoschema så skev jag lite allmänt om ställena jag städar på. Tex sånt som man gör varje dag på stället. Jag tog också med hur ofta jag hoppade i och ur jobbarbilen(som kan vara jobbigt när man börjar bli stor o tung), alla saker jag lyfte i och ur, om jag fyllde på förråd med papper, tvål osv,de kartongerna brukar väga ganska mycket,
okej, tack så mycket =)
ska försöka skriva i det sista och skicka iväg papperna till veckan sen är det bara att hålla tummarna =)