• SebbeAnkan

Lärare i förskolan - havandeskapspenning?

Jag är i vecka 17 nu och arbetar som lärare i förskolan med 1-2åringar.  Min önskan är att kunna jobba så länge som möjligt, men de är ett väldigt fysiskt jobb - så vi får se hur länge jag orkar.  Är beräknad till februari och hoppas orka januari iallafall.

Vad har ni för erfarenhet för havandeskapspenning för mammor i förskolan - småbarn?

• Svar på tråden Lärare i förskolan - havandeskapspenning?
  • MariaV84

Hej!
    Jag jobbar också som lärare i förskolan med 1åringar, jag har precis fått besked om att jag får havendeskapspenning. Men vad jag hört verkar det inte vara så lätt då de inte räknas som tungt jobb.
    Jag är sjukskriven på halvtid nu för att jag haft mycket sammandragningar och tror det kan vara en orsak till varför jag fick det.
    Jag tycker du ska ansöka om det och beskriva din arbetsdag mycket utförligt (det gjorde jag), för det är inte alla som förstår hur det är att jobba med de yngsta barnen i förskolan. Lycka till!

• SebbeAnkan

Tack för svar. Hur långt gånget är du?? När fick du havandeskapspenning? Vi ska ha i februarie och jag ahr redan fått viss foglossning=/ jobbigt med vårt jobb då...

Svar på tråden Lärare i förskolan - havandeskapspenning?