• Midsommarkrans

Jag vill hitta bilens ägare, men har bara bokstäverna i reg.nr. samt bilmärke, årsmodell...

Som rubriken lyder vill jag hitta vem som äger en bil. Grejen är att bilen låg ute på blocket för bara någon vecka sedan, men sen försvann den för att tiden för annonsen gick ut. Och nu, när den inte finns kvar längre, är vi intresserade .

Problemet är att jag bara vet bilens bokstäver i reg.nr. , bilmärke, årsmodell, färg samt i vilken del av en stad som den fanns. Kan man hitta ägaren med hjälp av detta? Eller är det kört?

Någon som kan hjälpa oss?

• Svar på tråden Jag vill hitta bilens ägare, men har bara bokstäverna i reg.nr. samt bilmärke, årsmodell...
  • Kakmonster

Kolla det här från vv.se (vägverket), då kan du ringa, bokstavera reg numret och få hans namn och sen kanske gå vidare på hitta.se eller liknande. "0771-14 15 16

Det här är numret till vår kundtjänst för fordonsfrågor. Telefonen är röststyrd. Om du vill nå vår automatiska tjänst, kan du säga "ägaruppgifter". Du blir då kopplad till tjänsten. Där får du uppgift om:

vem som äger ett fordon senaste ägare fordonsskatten är betald fordonet godkändes vid senaste kontrollbesiktningen årsmodell och färg."
  • Midsommarkrans
    Kakmonster skrev 2010-09-07 12:36:04 följande:
    Kolla det här från vv.se (vägverket), då kan du ringa, bokstavera reg numret och få hans namn och sen kanske gå vidare på hitta.se eller liknande. "0771-14 15 16

Det här är numret till vår kundtjänst för fordonsfrågor. Telefonen är röststyrd. Om du vill nå vår automatiska tjänst, kan du säga "ägaruppgifter". Du blir då kopplad till tjänsten. Där får du uppgift om:

vem som äger ett fordon senaste ägare fordonsskatten är betald fordonet godkändes vid senaste kontrollbesiktningen årsmodell och färg."
    Tack, men kan ni hjälpa mig när jag bara vet bokstäverna i regnummret? Jag kan följande i reg.nr. AAN ???, jag kan även bilmodell, årsmodell, färg.
  • Midsommarkrans

Det är alltså siffrorna som saknas i reg.nr för mig...

• Sandrisen80

Tror man kan få ut uppgifter på ägare till bil via polisen. Är inga hemliga uppgifter, så de kan hjälpa dig.

När jag praoade för en herrans massa år sen hos polisen så sa dom det och för att visa fick vi säga vår familjs bil som exempel, och då kommer färgen mm upp. Så du kan nog säga bokstäverna, bilmärket, färgen så kan ni nog få fram det...

• Midsommarkrans
    Sandrisen80 skrev 2010-09-07 12:45:27 följande:
    Tror man kan få ut uppgifter på ägare till bil via polisen. Är inga hemliga uppgifter, så de kan hjälpa dig.

När jag praoade för en herrans massa år sen hos polisen så sa dom det och för att visa fick vi säga vår familjs bil som exempel, och då kommer färgen mm upp. Så du kan nog säga bokstäverna, bilmärket, färgen så kan ni nog få fram det...
    Det låter ju bra! Tyvärr har jag fått höra att de inte längre lämnar ut dessa uppgifter, vet dock inte om det stämmer...
    Jag ska absolut testa!

Men har ni andra förslag så bara tala om dem!
  • Rabarbapuppa

Ring CARFAX.se och fråga spontant om din möjlighet som privatperson att kunna få fram ett regnummer där du bara har halva informationen så att säga.

/Puppa

• Anneli68

Transportstyrelsen och polisen har tillgång till samma bilregister så kan inte transportstyrelsen hjälpa till så kan inte polisen heller. Är dessutom väldigt osäker på om man kan få fram något av bara ett halvt reg-nummer.

• Midsommarkrans

Är det ingen som vet hur jag ska kunna hitta hela reg.nr? Inget av ovanstående har tyvärr hjälpt mig.. Men de var alla värda ett försök.

Nu hoppas jag att det finns någon som har ett annat tips!

• Rabarbapuppa

Du vet vad det är för biltillverkare och modell?
    Testa o ring till tillverkarens kontor i Sverige (generalagent för just det bilmärket) och fråga om de har register över vilka bilar de sålt av den modellen/färgen/motor/spec som det nu handlar om - de borde ju då också veta vilket regnummer bilen hade/har. Detta givet att bilen är svensksåld alltså, och inte privatimporterad.

/Puppa

• John D
    Rabarbapuppa skrev 2010-09-08 10:50:48 följande:
    Du vet vad det är för biltillverkare och modell?
    Testa o ring till tillverkarens kontor i Sverige (generalagent för just det bilmärket) och fråga om de har register över vilka bilar de sålt av den modellen/färgen/motor/spec som det nu handlar om - de borde ju då också veta vilket regnummer bilen hade/har. Detta givet att bilen är svensksåld alltså, och inte privatimporterad.

/Puppa
    Problemet är väl att siffrorna saknas?
    Antagligen har tillverkaren köpt upp en hel serie med regnummer, exempelvis AAN123, AAN124, AAN125 osv som dom sedan sätter på bilarna i den ordning dom tillverkas. Troligtvis har bilarna som rullat av bandet efter varandra varit samma modell, samma färg, samma motor osv, vilket gör att det säkerligen finns flera exakt likadana bilar vars regnummer börjar på AAN.
    För att då hitta rätt bil borde man väl kunna kolla på vilket område bilen är registrerad i, men den infon tvivlar jag på att tillverkaren har.
  • slemtorsk i din bralla

Fast.. jag känner så här. Om annonsen är borttagen från Blocket så är det väl troligt att den är såld, eller att de har ångrat sig. Om den togs bort för att den legat för länge, det rör sig ju om flera månader, jag hade en annons som låg kvar i fler än 4 månader iaf, sen vette katten vad som hände med den och om något ligger kvar så pass länge ser jag två orsaker, det ena är att den är såld och de har glömt att ta bort den- den andra att det är en skitvara som ingen vill ha.

Som annonsör hade jag blivit skitsne och irriterad om folk ringt upp mig efter det att jen annons försvunnit/tagits bort oavset orsak, det är ju sånt uppförande som det skrevs om i en annan tråd för ett tag sen här på FL, om folk som inte förstår netiketten.

Om bilen nu SKA säljas så sätter väl säljaren in en ny annons

• Edinavv

Jag har försökt att sms men inte fått något svar, jag har även ringt men det tog för lång tid. Jag har försökt skicka sms från olika telefoner men ej fått något svar...

• Dellla
    Edinavv skrev 2015-03-19 10:48:53 följande:

Jag har försökt att sms men inte fått något svar, jag har även ringt men det tog för lång tid. Jag har försökt skicka sms från olika telefoner men ej fått något svar...

Konstigt jag testa i lördags då funkade 
Svar på tråden Jag vill hitta bilens ägare, men har bara bokstäverna i reg.nr. samt bilmärke, årsmodell...