• annnor

pco-s och gravid!!!! :d:d:d

Jag fick veta för ungefär 2 år sedan att jag hade PCO-S jag fick veta detta "tack vare" min övervikt och fick därför gå till en gynekolog och se alla dessa blåsår på mina äggstockar.. Jag fick en hemsida av läkaren som skulle stämma om sjukdomen och läste där att jag skulle ha väldigt svårt att bli gravid!

Jag skyddade mig ändå. Jag tänkte skaffa spiral men efter ett misslyckat försök ville jag inte ge mig in i det igen så jag skaffade cerazette som är minipiller. Får inte äta vanliga p-pillen för min syster har haft en propp.

I alla fall med cerazetten  fick jag min mens varje månad fastän den skulle försvinna helt enligt barnmorskan som skrev ut det åt mig.. När jag och min nuvarande pojkvän varit tillsammans i 1 månad blev jag gravid, en månad senare såg jag det på stickan.

Ja. det är väldigt tidigt att skaffa barn med någon man bara varit tillsammans med i en-två månader men jag som inte trodde jag kunde bli gravid blev det trots preventivmedel och det känns så rätt med honom så  jag kunde verkligen inte ta bort det.

Nu är jag i vecka 32 och jag är gladare än någonsin! Den 6 november 2010 beräknas vår bebis att komma!

<3 

• Svar på tråden pco-s och gravid!!!! :d:d:d
  • LiselottePCOS

Grattis! tack för din information,.

Undrar om doktor tog blodprov på dig före han sa du hade PCOS till dig. Överviktig kan man vara med eller utan PCOS. Det finns kvinnor som har PCO äggstockar utan att ha problem med ägglossningen.

Det finns även överviktiga kvinnor som på något underligt vis får ägglossning av p-piller. 

Lycka till med allt!

• annnor

Jo jag tog blodprov och fick bevisat att jag hade det. Fick även betald laserbehandling mot oönskad hårväxt. har däremot inte gjort det än eftersom jag flyttade från kommunen som beviljade det så jag måste göra om allting här som jag bor nu!

Har du fått barn? 

Svar på tråden pco-s och gravid!!!! :d:d:d