• Mysteryland

Jag har rätt att bli kallad bonus styv mamma!

E så ini /&%¤%&¤#&(/=)(/ trött på alla onödiga bråk från hans x.

Jag har 1 han har 3 och jag är bonus åt dem men hon tror att jag vll ta barnen ifrån henne och bli kallad mamma. NEJ det vill jag inte barnen har en mamma och vet vem det är det räcker men låt mig få älska dem oxå.

JAg får inte ge dem något för henne och inte umgås  med dem och hon kallar mig fula saker inför dem och säger att jag inte alls e tillsammans med deras far. det är synd om barnen och jag har försökt förklara för henne att det är inte det jag vill utan vill bara att det ska funka alla parter emellan....jag vill inte barnen ont de har det bra när de är hos oss och de tycker om att vara här. Varför är detta så fel? försöker bara få förståelse om hur hon funkar och så var det skönat att äntligen få säga ut det till andra....

• Svar på tråden Jag har rätt att bli kallad bonus styv mamma!
  • sihn

Har hon någon ny?
    Jag tycker att det låter som om hon är lite svartsjuk. Kanske barnen pratar mycket om dig när de är hos mamma, för att de ser hur lycklig deras pappa är med dig????

Jag tycker absolut att du har rätt att bli kallad bonus/styvmamma.
    Är själv separerad och både jag och barnens pappa har nya. Vi är noga med att de inte får säga mamma/pappa till våra nya men absolut bonus/styv/låtsas-mamma/pappa

• Mysteryland
    sihn skrev 2010-09-07 20:39:24 följande:

Har hon någon ny?
    Jag tycker att det låter som om hon är lite svartsjuk. Kanske barnen pratar mycket om dig när de är hos mamma, för att de ser hur lycklig deras pappa är med dig????

Jag tycker absolut att du har rätt att bli kallad bonus/styvmamma.
    Är själv separerad och både jag och barnens pappa har nya. Vi är noga med att de inte får säga mamma/pappa till våra nya men absolut bonus/styv/låtsas-mamma/pappa

Hon hade innan men har inte längre.... :( och vi är oxå noga med att de inte får kalla mig för mamma.....
  • Loriyana

Oj, jag tycker det låter som rena drömmen att barnen har både en mamma och en bonusmamma som älskar dem. Vill hon att du ska hata ungarna eller? Det är ju hur positivt som helst att barnen har det bra när de är hos sin pappa och bonusmamma. Jag fattar inte riktigt.

• Mysteryland
    Loriyana skrev 2010-09-21 19:12:44 följande:
    Oj, jag tycker det låter som rena drömmen att barnen har både en mamma och en bonusmamma som älskar dem. Vill hon att du ska hata ungarna eller? Det är ju hur positivt som helst att barnen har det bra när de är hos sin pappa och bonusmamma. Jag fattar inte riktigt.
    Nej det är det jag heller inte förstår :( jag är en rättvis och snäll mamma och inte elak på något vis alls.Följer med och tittat på aktiviteter; fotboll gympa och div andra saker leker MED barnen hittar på saker med dem och ändå beter hon sig som att jag är farlig för dem eller slår dem eller nåt sådant det känns verkligen så :( jag tror att det är för jag gör saker med barnen som hon inte själv orkar eller vill och känner sig inte tillräcklig men vad gör jag?

Blir så ledsen vill ju bara väl, har ju själv en dotter med och henne är det inget fel på harmonisk lugn och glad.

Tips på vad jag kan göra för att få henne att förstå att jag tänker inte ta över bara oxå vara delaktig...tages gärna emot. 
  • extramamman
    Mysteryland skrev 2010-09-21 20:54:32 följande:
    Nej det är det jag heller inte förstår :( jag är en rättvis och snäll mamma och inte elak på något vis alls.Följer med och tittat på aktiviteter; fotboll gympa och div andra saker leker MED barnen hittar på saker med dem och ändå beter hon sig som att jag är farlig för dem eller slår dem eller nåt sådant det känns verkligen så :( jag tror att det är för jag gör saker med barnen som hon inte själv orkar eller vill och känner sig inte tillräcklig men vad gör jag?

Blir så ledsen vill ju bara väl, har ju själv en dotter med och henne är det inget fel på harmonisk lugn och glad.

Tips på vad jag kan göra för att få henne att förstå att jag tänker inte ta över bara oxå vara delaktig...tages gärna emot. 
    vad händer om du sätter dig och skriver ett brav? och förklarar precis som du känner det utan att låta anklagande? då är det kanske lättare att få fram allt du tänker på utan att hon avbryter och kallar dig konstiga saker.
    och precis som ngn skrev innan, skulle hon trivas bättre med att du hatar dom eller?! och med tanke på att du och din sambo också har barn tillsammans, så är det ju på tiden att hon accepterar läget, hon kans inte skrämma bort dig liksom, du kommer finnas kvar resten av livet...
    hejja hejja jag håller på dig 
  • Mysteryland

Jag har försökt via email men det kanske funkar bättre om jag skriver för hand....ett försök värt är det så får vi se om det lyckas Tack

• Mysteryland

Hon  beter sig något liknande som x et/biomamman i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-4-118/m54703365.html 

och jag känner igen mig mycket och sörjer att det finns andra som har det lika illa som jag....vill ju så gärna att det ska funka....vad driver dem att fortsätta hata och plåga och prata skit? varför? Svartsjuka....men hon säger hon vill inte ha honom igen...men det är klart,  säger och gör och tycker är vitt skilda saker

Jag är rådlös och vet inte var vi ska ta vägen längre och är rädd att det slutar som med ovan nämnd tråd...finns ingen ilska längre....bara bedrövlighet och tårar....

Svar på tråden Jag har rätt att bli kallad bonus styv mamma!