• lillblobb

Fler föräldralediga kring Tyresö?

Min fru och jag har nyss fått vårt efterlängtade lilla pyre. (hon är nu 3,5 vecka) och jag har nu börjat vara hemma ensam med henne på dagarna då frugan är åter på jobbet. Jag är en sån som klättrar på väggarna lite om jag är hemma för mycket. Visst, vi går på prommenader, kollar runt lite i centrum och så,.... Men eftersom jag inte känner så många som är hemma på dagarna i närheten, blir det lite "ensamt".
    Skulle vara kul att lära känna andra, gärna regnbågsföräldrar, som också är föräldralediga i eller i närheten av Tyresö, så kanske vi kan ta prommisar eller fika tillsammans....

• Svar på tråden Fler föräldralediga kring Tyresö?
  • master of disaster

Jag är föräldraledig med mitt andra barn. Vi bor visserligen i Bagarmossen, men det är ju inte så långt från Tyresö. Sen kan jag tipsa om öppna förskolan i Hammarby sjöstad, kolla en annan tråd här. På tisdagar 12.30-14.30 är det öppet för just regnbågsfamiljer. Många går dit även när barnen fortfarande är alldeles för små för att ha något egentlöigt utbyte av sångstund osv.

• lillblobb

Nä, Bagis är inte långt bort.
    Hur länge kommer du vara hemma? Jag kommer bara att vara hemma till och med februari sen delar vi upp det på 50% var så frugan får vara hemma med tösen med.
    Har hört om öppna förskolan i Hammarby Sjöstad, men än så länge inte mer än tittat... Känns som lilla Amanda är lite liten än för att åka dit. Tror jag tar det när hon är några månader i alla fall. Men kul att det finns ett ställe även för regnbågsfamiljer. Har du varit där?

• master of disaster

Vad festligt, vi har tänkt göra exakt lika med vår skrutta. Jag är hemma till februari sen kör vi 50/50 jag och frugan. Med vår son gjorde vi mer "traditionellt"; jag var hemma ett år och sedan var min fru hemma ungefär sju månader.

Jag var jättemycket på öf med sonen, första gången var han 8 veckor men sen var jag där mer regelbundet från han var fem månader. Det var trevligt. Sedan dess har de bytt ledare men jag har bara hört positivt av dem som går dit. Jag funderar på att ta mig dit nästa vecka, bara för att träffa vuxna, för lilltjejen spelar det absolut noll roll vad vi gör, hon är nöjd med att bara ligga och titta upp i taket än så länge...

Exakt när föddes Amanda (vilket fint namn)?

• lillblobb

Hon föddes i mitten av Augusti. Så hon är 6 veckor snart. Så nu måste jag börja aktivera mig lite mer på dagarna snart... Blir lite småprommisar, men har fått ta det ganska lugnt än så länge, så mest åkt bil eller buss dit jag behövt ta mig. Men nu ska det börja bli ändring hoppas jag.

• Familjen Hager

Hej!
    Vi bor i Vendelsö (är född och uppvuxen i Tyresö). Kan tipsa om babysim på vattenhuset i Tyresö. Där går vi just nu.

• lillblobb

Familjen Hager - Är ni hemma föräldralediga nu? Hur gammal är er lilla?
    Tänkte boka babysim så fort lilltjejen är stor nog. Hon är för liten inför nästa grupp som startar i Oktober, så får väl ta gruppen efter det antar jag. Något vi verkligen ser fram mot

• Familjen Hager

lillblobb: Hon är 6 månader. Jag är föröldraledig nu och vi går på babysim, började när hon var 6 veckor och det gick bra. Nu går vi steg 2. Ni kan ju testa en gång och se om hon gillar det!

Svar på tråden Fler föräldralediga kring Tyresö?