• Siri29

dödsstraff på homosexualitet

Jag har på senare tid läst flera bloggare som förespråkar dödsstraff på homosexualitet, någon är förskolelärare, nån annan barnmorska...
    Jag tycker det här är skitläskigt, inte för att jag tror att Sverige skulle införa dödsstraff, men att den åsikten finns och sprids på nätet.
    Tänk om ens barn skulle komma i kontakt m förskolepersonal som tycker så.
    Jag blir uppriktigt ledsen, hur reagerar ni andra. Ska man bara rycka på axlarna, skita i dem för att de är idioter och inte bry sig?

Jag kanske är för känslig...

• Svar på tråden dödsstraff på homosexualitet
  • MassiiMotoo

Nej jag tänker på att de finns folk som är så pass homofobiska , de har så mkt hat att de tänker inte att deras framtida barn kan bli homosexuella oxå, eller syskon med mera.
    De tänker bara om sin omgivning att de ska vara så för andra. Men vad händer med dödstraffet om det är ditt barn? skulle du kunna ta livet av ditt barn för att denne är homosexuell?
    Jag har en kompis som är homofobisk. Han säger att så länge de håller sig på avstånd så är det okej. Han vill inte att homosexuella ska få skaffa  barn heller.
    Vad denna människa inte tänker på att hans framtida barn eller syskonbarn kan bli homosexualla oxå, hur hanterar man detta då?

Fattar inte denna hat mot bögar eller lesbiska.

• Siri29

Nej, exakt!  Vad händer om det är ens egna barn!
    Är du själv muslim?

• Siri29
    Siri29 skrev 2010-09-08 10:05:47 följande:
    Är du själv muslim?
    Förlåt, jag tänkte på fel tråd nu. Hade skrivit en i religionsforumet om detta också. Sorry, såg fel.
  • MassiiMotoo
    Siri29 skrev 2010-09-08 10:05:47 följande:
    Är du själv muslim?
    Hehe ingen fara nej jag är inte muslim är själv ateist , men har vuxit upp i en religiös familj där pappa tror på Gud.
  • Emilia75

Shit,vad obehagligt att det fortfarande finns folk med dessa åsikter.
    Varför så mycket hat mot homosexuella, varifrån kommer rädslan och hatet? Förstår verkligen inte hur man bara kan bestämma sig för att hata en viss folkgrupp, person eller sak, bara så där, helt utan anledning...
    Men det är sjukt läskigt... 

• Valente

Tänker oftast inte så mycket på alla fördomar, men däremot är jag diskret när jag travar runt i arabområdena i stan. Det är ju faktiskt verklighet att de har ihjäl såna som jag i arabländerna, och det skrämmer mig.

• LinaMarieee

Finns dessa bloggare i Sverige??? Vad obehagligt! Vad har de för argument då? Eller är de bara allmänt hatiska och trångsynta?

• MikuAndSaraLi

Jag talar STARKT för hbtq-personers sak!
    Mest eftersom jag själv är homosexuel och jädrigt öppen med det!
    Folk kommer med hånfulla kommentarer "Det kan du väl inte vara? Du har ju barn! Ensamstående får inte göra provrörsbefruktning! Speciellt inte i din ålder!"
    Då kommer uppföljningen till HUR jag fick min dotter.
    Det hör inte hit men att folk ("NORMALA" människor - vidrigt ord, normal egentligen) kommer med kränkande kommentarer och åsikter.
    Visst, man har rätt till sin åsikt - så länge man inte medvetet sårar eller kränker någon!!

Svar på tråden dödsstraff på homosexualitet