• bebba2

Gravid v 4 men har rikliga " bruna" flytningar

Hej,

Jag hoppas ngn kan hjälpa mig för är såå orolig för att jag håller på att få tidig missfall.
    Har gjort ivf och min testdag är egentligen på fredag men började blöda el rättare sagt ha ganska mycket bruna flytnigar redan i måndags kväll och så har de blirvit mer igår och idag. Varje gpng jag torkar mig så kommer det ordentliugt med brunt men detär inte ås att det rinner.

bestämde mig ändå för att testa då jag tänkte att jag skulle ta bort al hopp jag har då jag ändå tyckte att det är lite kontigt att mensen inte kommer igpng ordentlit. sist jag gjorde ivf så  började det också med bruna flytnigar som  sedan övergick i mens  dag 15 efter ÄP.
    Denna gpngen började flytningrna ngt senare, de började på dag 13-14 efter ÄP.

Hur som helst så blev jag otroligt glatt överraskad när 2 st test visade på att jag var ravid. halleluja!!3:je ggn gillt men trort det så kan jag inte riktigt njuta då jag som sagt fortsätter att ha en hel del "  bruna blödningar" som inte direkt blir mindre. Betyder detta att jag kanske håller på att få missfall?

Ringde Sofia hemmet och de sa att det är vanligt att man kan ha blödningar men de kan inte säga att det inte betyder att det kommer gå vägen...så nu är det bara att vänta ..igen.. och hoppas  men ...

Snälla snälla skullel bli så glad om ni kunde dela med er av era erfarenheter.

• Svar på tråden Gravid v 4 men har rikliga " bruna" flytningar
  • vinterbebis12

Jag fick minus imorse (RT + 14) och känner mig rätt säker på att det inte gått vägen. Ska på bröllop i helgen så inte läge att bryta ihop men jag känner bara för att krypa ner i sängen och sova. Håller tummarna för er!

• mira69

Hej!

Min dotter kom till via IVF och jag blödde fram till v. 10-11. Ibland sparsamt och brunt, men ibland även riktigt blod och rikligt. Hade även molande värk i magen ganska länge. Fick gå på flera ultaljud eftersom jag var orolig för missfall. Babyn mådde dock bra och min lilla dotter är nu 10 månader :)

Lycka till!

• bebba2

tredejmaj: usch vad tråkigt men en dum fråga vad betyder RT+ 14.. är det verkligen din testdag ? det kan ju vara så att det inte visar utslag ännu... håller tummarna,...

mira 69: tack för ditt inlägg. ger alltid lite hopp att få höra om andra som blött men att det ändå ått bra. måste bara fråga lite mer detaljer... när började du blöda och hur mycket blödde du när du skriver rikligt och hur länge varade de rikliga blödningarna och var de såhär tidigt som v 4? sorry för alla frågor , är bara så nervös?

jag har nu haft blödningar sen  typ  onskväll/ torsdag morgon då menar jag röt blod, innan var det  mer bruna flytningar. sen i går har jag dessutom haft rikligt med blod, som mens el tom lite mer.och det fortsätter tyvärr ännu idag.. så jag antar att detta inte bådar gott?..även om de sa på sofia hemmet att mina värden var bra itorsdags så kan det väl inte vara bra att jag fortsätter att blöda såhär mkt och  dessutom har mensvärk

usch denna ovisshet, är hemsk....  vad tror ni?

• bebba2

har dessutom jätte mensvärk nu, ligger i sängen för har så ont :( 

snyft snyft..  har ngn en solskenshistoria ??

• mira69

hinner inte svara så detaljrikt just nu. men jag började blöda ca 4 dagar innan testdag och vissa dagar kom det hela tiden, andra inget alls och en del dagar bara en stund för att sen inte blöda alls. Då det var rikligt så var det som vid mens. Jag hade också ont, mensvärk och en tyngd känsla i magen. 
    Om jag vore dig så skulle jag  ringa till gyn senast nästa v. (kanska redan idag) och be om ett ultraljud. Kolla på nätet om exakt vilken dag embryons hjärta börjar slå, senast den dagen är det ju värt att få se via ultra om hur läget är. Tyvärr går inte denna fas som du befinner dig i att påverka alls, men jag vet hur jobbigt det känns. Hoppas allt ordnar sig och att du snart slipper oroa dig. Kram

• bebba2

tack mira för ditt svar. uppskattas. ja hela dagen har jag haft krftig mensvärk och riikligt med blod, typ som första dan mens.... nu till kvällen verkar det ÄNTLIGEN ha lugnat ner sig, både blod och ont så nu hoppas jag innerligt att det slutar helt snart. inte för att det betyder att jag inte haft missfall antar jag men det måste ju trots allt vra bättre att det slutar blöda än tvärtom... ja , det är väl bara att hoppas vidare och vänta på måndag då jag kan ta nytt blodprov ....

är det  fler som är el varit i samma situation får ni MER ÄN GÄRNA  dela med er.
    kramar från mig 

• ProPPens
    bebba2 skrev 2010-09-11 23:47:33 följande:
    Proppens hur går det för dig?
    Har blödit fram tills idag då det knappt kommit något. Så det var rikligt och rött från fredag eftermiddag till inatt och nu nästan inget... Fattar absolut inget!! Har inte testat fler gånger utan ska försöka vänta till tisdag. Har du gjort flera test?
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • vinterbebis12
    bebba2 skrev 2010-09-11 10:08:35 följande:
    tredejmaj: usch vad tråkigt men en dum fråga vad betyder RT+ 14.. är det verkligen din testdag ? det kan ju vara så att det inte visar utslag ännu... håller tummarna,...

mira 69: tack för ditt inlägg. ger alltid lite hopp att få höra om andra som blött men att det ändå ått bra. måste bara fråga lite mer detaljer... när började du blöda och hur mycket blödde du när du skriver rikligt och hur länge varade de rikliga blödningarna och var de såhär tidigt som v 4? sorry för alla frågor , är bara så nervös?

jag har nu haft blödningar sen  typ  onskväll/ torsdag morgon då menar jag röt blod, innan var det  mer bruna flytningar. sen i går har jag dessutom haft rikligt med blod, som mens el tom lite mer.och det fortsätter tyvärr ännu idag.. så jag antar att detta inte bådar gott?..även om de sa på sofia hemmet att mina värden var bra itorsdags så kan det väl inte vara bra att jag fortsätter att blöda såhär mkt och  dessutom har mensvärk

usch denna ovisshet, är hemsk....  vad tror ni?
    Hej, jag slant på tangenterna och menade ET + 14 inte RT :) Jag har testdag på onsdag men blödningar och minus gör att jag kan sätta allt jag äger och min man på att det visar minus igen på onsdag :(

Du har ju en gång fått plus och då skulle jag försöka tänka positivt samtidigt som jag rådfrågar läkare. Håller alla tummar jag har!

Hur går det för er andra?
    Kram
  • bebba2

Hej allihopa, 

hoppas det går bättre för er än mig.
    min blödning bara fortsätter... nu har jag haft rött blod sen typ i torsdags och det slutar inte än. sen i lördags blödde jag en hel del till att det helt plötsligt blev mindre till kvällen för att sen vara tillbaka söndag igen.söndag kväll blev det mindre igen för att vara tillbaka i morse  igen .
     När jag skriver  blöder så är det alltså typ som vid mens, bara det att jag brukar inte blöda rikligt såhär många dgr vid mens...

Har idag dok tagit mitt andra  blodprov på SH så nu sitter jag som på nålar och bara väntar på resultatet.
    vet inte varför jag egentligen är nervös ,  detta kan ju inte betyda ngt annat än missfall..inte när man blöder såhär mkt i så måna dar..  men hoppet vill liksom inte lämna in. Det är nästan jobbigt att man ändå fortsätter att hoppas in i det sista.. 
     lightfish,  blödde du som mens dina första 3 veckor? kan det fortfarande va ok i magen? snyft , detta är så plågsamt! men men,  får ju reda på svaret idag i alla fall. ovissheten är så jobbig fast det är ju jobbigt att få negativt svar också men då vet jag i alla falla hur det ligger till och kan försöka ta upp mig igen.

tredjemaj och proppens jag håller tummarna för er!! och alla er andra ckså för den delen.
    kram från lilla mig

• bebba2

ja då är det bekräftat för min del... det är missfall! 

de ringde från SH och sa att mina värden gått ner massa så det är kört!!!

guu va ledsen jag känner mig. känns tungt att snubbla vid målsnöret men men,  jag får bara försöka rycka upp mig och göra nytt försök om ett par månader och fortsätta att hoppas....

jag hoppas att det går bättre för er andra än vad det gjorde för mig den här gången. tack även för allt stöd. 

• lightfish
    bebba2 skrev 2010-09-13 13:49:54 följande:

guu va ledsen jag känner mig. känns tungt att snubbla vid målsnöret men men,  jag får bara försöka rycka upp mig och göra nytt försök om ett par månader och fortsätta att hoppas....

jag hoppas att det går bättre för er andra än vad det gjorde för mig den här gången. tack även för allt stöd. 
    Stor kram! Verkligen supertrista nyheter. Förstår att det är extra tungt i och med att det var IVF. Ta hand om dig och vila upp dig. {#emotions_dlg.flower}
  • mira69

Jätte tråkigt och förstår verkligen att du är ledsen... men oftast finns det en anledning till missfall, som i slutänden var rätt. Det gör inte det hela lättare nu, men sen kanske.

Jag gjorde nästa försök direkt och lyckades den 4e gången (då fick jag 2 ägg ock ett av dem blev min lilla dotter), så ge inte upp. Förr eller senare lyckas det.

Lycka till!
  • bebba2

Tack Light fish och Mira för stödet ni gett, och ni andra också!! TACK.Har verkligen uppskattat det.

Mira : vad var det som gjorde att du var tvungen att göra ivf? gjorde du 4 gånger innan det lyckades?
    jag har fått veta att min äggdepå är väldigt  låg så det har också varit jobbigt då jag knappt fått några äggblåsor alls. nu sist fick jag bara en och det resuterade i ett embryo och ja, sen vet vi hur det gick.. missfall :( fastän de sa att det vara av bra kvalite, första ggn fick jag 2 st top, men ingen av dem bet och andra gpngen avbröt vi då jag fick bara en äggblåsa fastän hög dos. nu sista gången fick jag högsta dosen men det blev bara en äggblåsa ändå  som vi chansade på.
    Vill ju försöka igen och tänker att jag kanske borde byta från puregon till menopur... för att förhoppningsvis få lite bättre kvalite ännu.. vore så underbart om du kunde skriva till  mig vad du gjorde för metod etc. om du inte vill skriva här får  du gärna maila  privat.
    Hoppas dock höra av dig  

• bebba2

glömde skriva ..  
    oooh jag hoppas såå att du har rätt Mira.. att det kommer lyckas förr el senare och jag hoppas det är förr  

• mira69

bebba2:

Jag ska absolut åtrkomma till dig med mer info, måste bara uppdatera mig själv genom att läsa igenom alla papper. Jag hade en ganska jobbig period då vi gick igenom IVF, blev överstimulerad och ganska dålig 2 gånger, så när det väl var över la jag det bakom mig och konstigt nog, så har jag glömt massor med detaljer. Det jag dock minns tydligt var att den gången det lyckades, så gick jag på akupunktur och behandlades för att få fler ägg (vilket jag fick) och för att få ägget att fästa, mao göra kroppen mer mottaglig. Akupunktören rekommenderade bidrottninggelekapslar, 5 cachewnötter om dagen samt 1 glas vatten i timmen under vaken tid. Jag gjorde ca 4-5 akupunkturbehandlingar och efter återinförandet inga fler. Jag gjorde 4 försök, varav 2 frys och sista gången fick jag som sagt 2 ägg återinförda, varav ett fastnade och blev vår dotter. anledningen till IVF var att vi hade försökt i över 2 år. Jag hade redan barn sen tidigare, men inte min man. Inget fel på någon av oss, men då lyckades det helt enkelt inte på naturlig väg. Denna gång försöker vi själva på naturlig väg, men lyckas det inte inom ett år, så har vi ett ägg kvar i frysen, som vi i så fall återinför.

Självklart kommer det att lyckas för er, tappa inte hoppet! Vet att det är jobbigt just nu, men ju snabbare du vänder energin till styrka och nytt hopp, desto snabbare är du redo för ett nytt försök och snart med lyckat resultat!

Kram så länge

• mira69

bebba..

Första gången fick jag menopur och andra gången puregon.. ungifär samma dos. Första gången fick jag 4 ägg varav 1 återinfördes, ett las i frysen och de andra 2 kasserades pga dålig kvalite. Andra gången fick jag 6 ägg, varav ett återinfördes, 3 las i frysen och 2 kasserades. Av de sista 3 frysta lyckades det sista (2 återinförda den gången). De sista 3 försöken (1 färsk och 2 frys försök) gjorde jag direkt efter varandra, vilket jag tyckte var skönt. Slapp lång väntan emellan..

Från den första behandlingen har vi ett ägg kvar i frysen, befruktat 2008.

Hoppas du mår lite bättre! Önskar dig styrka och lycka till!

• Majan82

Hej!
    Tycker så synd om dig!!! Samma sak hände mig.
    Jag fick bruna flytningar för drygt en vecka sedan och i helgen blödde jag rikligt under en dag. 
    Idag var jag på inskrivning hos BM. Hon skickade mig dock till gynakuten på en gång och dom bekräftade mitt missfall. Tårarna tränger fram mest hela tiden. Fast jag vet att det är vanligt och fast jag till 99% visste det redan innan VUL så hoppades man ju ändå in i det sista...
    Dom var dock helt underbata på Karolinska sjukhuset, och nu väntar jag på att min kropp ska återhämta sig så att jag oc min sambo kan fortsätta våra planer... Ville ju så gärna ha en vårbebs, men det får helt enkelt gå lika bra med en sommar eller höstbebs
    Lycka till till dig!
Svar på tråden Gravid v 4 men har rikliga " bruna" flytningar