Lilla My07 skrev 2010-09-17 13:09:05 följande:
tycker det blir mer och mer ohållbart här hemma... dagarna är ganska okej men nätterna är fruktansvärda!! får sova mellan 23-02 ca sen är de igång full rulle fram till 07-08 på morgonen och då vaknar min stora tös...:-S det är kämpigt när det är så här och jag har en känsla av att det är att de inte håller sig mätta då de innan varit jättelugna sina 2 första veckor.....någon som har några tips vad jag kan göra för att få de att sova lugnare och få bort deras gasig och onda mage.....tycker synd om dem samtidigt som det är väldigt jobbigt för mig då jag har större barn här hemma med....
jag fick kämpa i 3-4 nätter med att krama buffra, pussa och ge napp istället för mat. När han vaknade fick han helt enkelt mysa och då somnade han om efter ett tag. Och så höll vi på tills det verkligen började krisa och bli dags för mat. Sakta men säkert lyckades jag förflytta matningen en timme i taget men iallafall framåt. Efter ca 1,5 vecka gällde en ca 5 timmar, nu sover han nästan 8 timmar från att velat ha mat var 3-4 timme.
Konstigt nog så ska sista måltiden ska inte vara så stor - han sover bättre och längre.