• Lilla My07

NAN eller sempers..

vilken av dessa märken är skonsammast för magen? upplever mina små pojjkar mycket mer gnälliga o skrikiga sen jag började med NAN. Verkar som de har magknip och de bajsar flera gånger om dagen. De blir 1 mån på lördag. ville bara kolla lite vad andra har för erfarenhet av dessa märken...

• Svar på tråden NAN eller sempers..
  • LNE

pga att tösen spydde som hon gjorde efter maten så låg hon på sidan dem 2 första månaderna och det var BB som sa att hon skulle ligga så för att lättare spy upp maten.
    Ligger dem på rygg finns det även risk för att dem får ner det i luftrören. lägg en liten filt virad som han kan krama eller stötta sig på så han inte faller framåt.

• Mehlis

Jag använde NAN till mina tjejer, men provade Semper o de fick jätteproblem med magen så jag gick tillbaka till NAN. Mina tjejer sov helst på sidan eller på magen, den ena av dom kräktes väldigt mycket, men hon åt alldeles för fort jämt...va lite svårt att få henne att ta de lugnt =)

♥ Amanda o Felicia 081215 ♥
  • Lilla My07

Nu har jag provat allt utom NAN HA... å de bara skriker, fiser och kräker... nu skriker de t om när de äter. har gett alvedon + renässans ifall de blivi smittade av min förkylning....men ack... inget hjälper!!!! nån mer som har råd???? nu får vi inte sova varken dagar eller nätter...

• CyberNova

Semper Lemolac funkar klockrent till våran tös.
    Windi pysventil fungerade också bra när hon hade kolik

Sempers magdroppar fick hon ont av
    Minifom fungerade dock bra

• LNE

tycker att du ska testa NAN HA och semper magdroppar eller minifom. funkar inte detta ta upp det med bvc

• Lilla My07

sempers magdroppar har jag på pojkarna redan. Pratade med Bvc igår igen och hon trodde inte NAN HA skulle hjälpa då den extra tillsatsen i den mot vanliga NAN (som de får ont i magen av) redan finns i sempers magdroppar. Hon tyckte jag skulle prova ge dem Nutramigen och det gör jag nu och de fick första ¨målet av den igår kl 18.00 och sen dess har de sovit och bara vaknat när det varit dax för mat igen! peppar peppar...men kan det verkligen visa skillnad så fort??? men i alla fall så sover de fortfarande... Theo var vaken en liten stund igårkväll, men var då nöjd och satt bara och var med och tittade.... nu känns allt bara så himla härligt som det ska vara, men vette katten om jag vågar ropa hej ännu...verkar gå lite FÖR bra det här...:-S nån annan som varit med om att det vänt så här fort? Är bara så glad för att killarna äntligen verkar sluppit att ha ont....

• LNE

tösen ändrade sig snabbt efter att vi bytte märke

• jennyfran

Har ni testat "gripe water"? Har köpt en flaska, men har inte behövt använda den än, ... Men har flera vänner som använder den på sina barn. Ska tydligen vara helt suveränt mot magknip och gaser. Jag har en son på 1 månad, och jag har precis börjat ge NAN1 på dagarna då inte mjölken räcker till, så jag köpte en så jag har om det skulle börja krångla...  Finns att köpa på www.englishshop.se  
    Hoppas det blir bättre med dina små!!!!

• babanoos

Ojoj alla ni stackare som kämpar med olika mjölk från vanliga affärer! Med sånna besvär som barnen har borde ni få recept från bvc på Nutramigene eller liknande! Sluta kämpa/rapa barn och inte sova....snälla. Jag tror att de flesta av era barn förmodligen inte tål ko-mjölksbaserad modersmjölksersättning. Det är extremt vanligt här i Norden.

• The pupel one
    Lilla My07 skrev 2010-09-17 13:09:05 följande:
    tycker det blir mer och mer ohållbart här hemma... dagarna är ganska okej men nätterna är fruktansvärda!! får sova mellan 23-02 ca sen är de igång full rulle fram till 07-08 på morgonen och då vaknar min stora tös...:-S det är kämpigt när det är så här och jag har en känsla av att det är att de inte håller sig mätta då de innan varit jättelugna sina 2 första veckor.....någon som har några tips vad jag kan göra för att få de att sova lugnare och få bort deras gasig och onda mage.....tycker synd om dem samtidigt som det är väldigt jobbigt för mig då jag har större barn här hemma med....
    jag fick kämpa i 3-4 nätter med att krama buffra, pussa och ge napp istället för mat. När han vaknade fick han helt enkelt mysa och då somnade han om efter ett tag. Och så höll vi på tills det verkligen började krisa och bli dags för mat. Sakta men säkert lyckades jag förflytta matningen en timme i taget men iallafall framåt. Efter ca 1,5 vecka gällde en ca 5 timmar, nu sover han nästan 8 timmar från att velat ha mat var 3-4 timme.

Konstigt nog så ska sista måltiden ska inte vara så stor - han sover bättre och längre.
  • Lilla My07
    The pupel one skrev 2010-09-28 00:06:39 följande:
    jag fick kämpa i 3-4 nätter med att krama buffra, pussa och ge napp istället för mat. När han vaknade fick han helt enkelt mysa och då somnade han om efter ett tag. Och så höll vi på tills det verkligen började krisa och bli dags för mat. Sakta men säkert lyckades jag förflytta matningen en timme i taget men iallafall framåt. Efter ca 1,5 vecka gällde en ca 5 timmar, nu sover han nästan 8 timmar från att velat ha mat var 3-4 timme.

Konstigt nog så ska sista måltiden ska inte vara så stor - han sover bättre och längre.
    jag har också märkt att man inte behöver ha i de så mycket på kvällen. Jag trodde att få de i sig hela mängden håller de sig länge o bra sen, men de får äta tills de somnar och sen sover de i regel fram till 3-4 på morgonen.. å då ge jag kvällsmål runt 20-21... lite olika olika hur lätt min stora tös är att lägga...
Svar på tråden NAN eller sempers..