Blev uppsagd idag, får nyckeln till huset nästa vecka..bra timing!
Idag blev jag uppsagd pga av "personliga skäl" som min chef så fint formulerade det. Personliga skäl my ass! Jag har haft hög sjukfrånvaro pga att jag har ont i ryggen, men jag har ALLTID haft giltliga sjukskrivningspapper från läkare. Det jobbiga är att vi får nyckeln till huset nästa vecka och jag är gravid i vecka 23 och jag har bara vart medlem i a-kassan i 6 månader, får man inte 80% av sin lön då i ersättning?? Vet någon hur allt går till, vilka ersättningar man har rätt till osv...Detta känns riktigt piss..Tacksam för alla svar jag kan få för just nu är det ett enda stort virr varv..Hur ska vi klara oss????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:37
Jag är heltidsanställt, har vart det i ett år ungefär (provanställning i 6 månader). Har tagit kontakt med en advokat som är vän till familjen, han kommer gå vidare med detta eftersom han anser att detta är helt olagligt och gjort på fel sätt..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 18:45
Jag tänkte uppdatera tråden lite. Idag har jag vart hos en jurist som ska hjälpa mig :) Han kommer skicka ett brev till min arbetsgivare och förhoppningsvis kan jag få tillbaka min tjänst eller få skadestånd...jag vill inte dra detta hur långt som helst heller eftersom det kostar mycket pengar. Vi får hålla tummarna, men just nu känns det faktiskt lite lättare i hjärtat :)