• CloudBerry 1

Skulle du kunna bli en surrogatmamma om du fick en miljon sek för besväret?

Ponera att ett par erbjuder dig en miljon för att du skall bära deras barn.

Skulle du göra det och isåfall varför, varför inte?

*Nyfiken på folks värderingar*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna bli en surrogatmamma om du fick en miljon sek för besväret?
  • Suri

Aldrig för pengar. Av mig köper man inga barn. Tycker verkligen det år tragiskt att kvinnor i fattga länder föder barn åt rika för pengarnas skull. Det är ingen enkel sak att ge upp ett barn, det är ingen vara. Gör man det åt sin ex systern/bror, gratis är det något annat. Fast jag skulle aldrig klara av det heller.

• chscarlett

Jag skulle kunna göra det om jag själv känner att de verkligen är till rätt par som jag ger denna möjlighet sen så skall jag själv vara klar med mina barn. Det är ju en fantastisk känsla att bära ett barn den känslan skulle jag vilja ha flera gånger om.

• Jessis

Om det varit mina systrar som bett mig om det hade jag gjort det gratis.

Annars är nog svaret nej.

Men helt hundra är jag inte.

• enmamma

Om det inte var mitt ägg , och inte för pengarna men de som skulle haft babyn skulle fått göra allt hushållsarbete åt mig så jag skulle orka med.

• saltflingan

Nej. 1 miljon är inte mycket pengar i dagsläget när allt kommer till kritan. Men bortser vi från pengarna så skulle jag inte kunna bära ett barn inom mig och sen lämna bort det. Skulle det vara sista utvägen för min syster så kanske kanske att jag skulle överväga det, men annars tvärnej.

• Snäckan05

Nej, hade inte kunnat lämna bort barnet sen.

• LabLover

Ja, det hade jag nog övervägt.

Jag har haft enkla graviditeter och förlossningar och om barnet inte var mitt biologiskt (som jag förstod förutsättningarna i TS) skulle jag inte ha några problem med det.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & en bulle i ugnen ♥
  • Mullet

Nej.
    Har jobbiga graviditeter och skulle aldrig kunna lämna ifrån mig barnet.

• Ringtail

Nej. Absolut inte.

Skulle inte göra det för någon syster, släkting eller nära vän heller. Aldrig. Min kropp är inte en äggkläckningsmaskin.

• Miss Lau

Nej inte för en miljon. Kanske för 10. Jag tror inte att jag skulle ha så stora problem att lämna bort barnet om jag visste om det redan från början. Däremot skulle min kropp antagligen ta stryk av en graviditet.

• ingegärd

Inte for en miljon, skulle nog borja fundera vid runt fem miljoner, beroende pa hur mycket markservice och dylikt som ingar under graviditeten. En miljon ar inte sa himla mycket pengar, for en san uppoffring vill jag iallafall kunna skaffa mig ett stort, fint hus. Nar summorna blir riktiga skulle jag inte ha nagra moraliska betankligheter.

jag har inget svenskt tangentbord
  • idiblon yes

Jag hade gjort det för BETYDLIGT mindre än så!!!

Tycker verkligen det borde vara tillåtet här.

FL är guld.
  • shadowstorm

Jo det hade jag men inte med mina egna ägg. Och anledningen jag hade tagit emot 1 miljon är för jag mår så fruktansvärt dåligt och kan knappt jobba så pengarna skulle vara komensation för att jag tappar arbetstid och pengar. Inge fel i det tycker jag.

• VirrigaVerna

Nej inte ens för så mycket pluring.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Skulle du kunna bli en surrogatmamma om du fick en miljon sek för besväret?