• apanxxx

Mam First Bottle??

En fråga bara...
    Ni som använder MAM First Bottle, skruvar ni upp botten lite efter ett tag när det börjar bli vakum, eller har ni den fastskruvad hela tiden? Vi skruvar upp den, men såg en annan idag som inte gjorde det så det kanske inte r meningen att man ska behöva lätta på botten??

• Svar på tråden Mam First Bottle??
  • Ssunshine

fastskruvad =P

veni vidi vici
  • puzzlet
    apanxxx skrev 2010-09-09 20:40:45 följande:
    Hahah oj då, då kanske det inte behövs alltså... Skäms
    Jag tror att anledningen till att den går o skruva upp, är för att man ska kunna göra rent gummiringen ordentligt..
  • Miss Cee
    puzzlet skrev 2010-09-09 20:45:53 följande:
    Jag tror att anledningen till att den går o skruva upp, är för att man ska kunna göra rent gummiringen ordentligt..
    Jag med. Har aldrig ens tänkt tanken att man ska röra på den. Enda gången jag skruvar upp är efter att den gått i diskmaskinen eftersom det ofta hamnar lite vatten under gummit och det är irriterande när det droppar ned på ens hand när man håller flaskan sen...

Men jag har aldrig hört talas om någon som ändrat på den under matningen.
  • Sassa A

Jag vet att det är en rätt gammal tråd, men jag testar ändå..

Har nu börjat med Mam First bottle och det sägs att det ska motverka vacuum.. men det blir vacuum ändå för mig.. gör jag fel?

Har en 5 månaders bebis o vi kör med stl 3 (4+)
    han suger bra, men när han öppnar munnen så bubblar det in luft i flaskan..

• Modgun
    Sassa A skrev 2010-11-09 19:36:31 följande:
    Jag vet att det är en rätt gammal tråd, men jag testar ändå..

Har nu börjat med Mam First bottle och det sägs att det ska motverka vacuum.. men det blir vacuum ändå för mig.. gör jag fel?

Har en 5 månaders bebis o vi kör med stl 3 (4+)
    han suger bra, men när han öppnar munnen så bubblar det in luft i flaskan..

Sålänge som han inte får ont i magen så gör det ju inget om det blir lite luft som han får i sig.

• Mini Angla

Det finns en "ventil" undertill i pipen som man kan behöva torka av så att det inte blir vakuum. Det står så i användarbeskrivningen iaf.

Svar på tråden Mam First Bottle??