• xtina85

berätta om nytt förhållande till ex-sambo, när?

När har ni berättat för er ex-sambo om ert nya förhållande? Och hur? (vi har en dotter ihop på snart 21 månader o. själv var vi ihop i knappt 3 år) Mannen jag träffar nu har jag bara kännt 1,5 månad men vi pratar på msn, telefon och sms:ar varje dag och han har besökt mig 2ggr. (vi har det på distans då han bor i ett annat land) han har dock sagt om det blir riktigt seriöst och vi ännu har denna typ av förhållande om ett - ett och ett halvt år, mellan oss så flyttar han hit. (vi träffades genom en nära vän till oss båda).

• Svar på tråden berätta om nytt förhållande till ex-sambo, när?
  • LyckligtSlut

Ganska direkt är nog bäst. Min sambo sa efter en månad ungefär att han börjat träffa någon men jag träffade först barnet efter ca 4 månader. Vi ville vara säkra först.

Eller ja, eftersom det är distans så är det kanske annan sak, men är han med barnet mycket när han är tillsammans med dig så skadar det ju knappast att berätta för exet att det kommer in en ny vuxen i hans barns liv, eller hur? Det skulle man ju vilja veta, om det är någon man inte känner som hjälper till att ta hand om barnet.

Du behöver ju inte göra någon stor grej av det, men bara nämna det.

PMS året runt :(
  • takida

När det är seriöst och det börjar bli dags för barnet att träffa den nya.

• Videvik
    takida skrev 2010-09-12 17:18:14 följande:
    När det är seriöst och det börjar bli dags för barnet att träffa den nya.
    håller med!! =)
    Grabbarna o jag...längtar efter lilla knyttet! BF 16April
  • MMMM

Jag tycker att det är onödigt att berätta för ex sambon innan det är seriöst och stadigt.

Svar på tråden berätta om nytt förhållande till ex-sambo, när?