• kattengustav

Vet inte hur jag ska göra????

Jag har ett arbete fram till 1 oktober som jag vet nu. Jag jobbar på ett bemanningsföretag. Nu vill företaget som jag är på genom bemanningsföretaget att jag ska prata med personalchefen om jag vill vara kvar där och bli anställd.
    Men jag vet inte hur jag ska göra. Är i vecka 12 nu. Ska jag berätta direkt då jag pratar med peronsalchefen eller hur skulle ni ha gjort, för jag hinner ju inte fördig med min provanställning i så fall innan jag ska vara mammaledig. Hur skulle ni gjort???

• Svar på tråden Vet inte hur jag ska göra????
  • jinxan

Du har ingen skyldighet att berätta så om du vill behåll jobbet så ska du nog inte berätta nu.. Lycka till! :)

• kattengustav
    jinxan skrev 2010-09-11 18:10:06 följande:
    Du har ingen skyldighet att berätta så om du vill behåll jobbet så ska du nog inte berätta nu.. Lycka till! :)
    Nej, jag tänkte inte berätta för bemanningsföretaget. Men om jag skulle gå in till platschefen på den industrin jag är på för att prata om fast jobb så vet jag inte om jag ska ta upp det för honom eller hur jag ska göra. Eller om jag ska vänta till i december?
  • Anne69

I ditt läge skulle jag faktiskt berätta. Risken är ju annars stor att du ändå inte får behålla jobbet då du inte hinner göra färdigt provanställningen före bf. Så var uppriktig nu, du kan ju annars alltid vara kvar på bemanningsföretaget - och där tycker jag absolut inte att du ska berätta innan du vill vara ledig.

Svar på tråden Vet inte hur jag ska göra????