• Morsa

Han bryr sig inte

Vi har så många problem i vårt förhållande att jag inte vet var jag ska börja. Eller jag tycker vi har problem, han varken ser de eller vill göra något åt det.
    Börjar med att beskriva vår livssituation.
    Vi bor på en gård där sambon har köttdjur, sen har vi lite annat.
    Jag har en dotter sen ett tidigare förhållande som bor hos oss och vi har en gemensam dotter samt väntar vårt andra gemensamma barn.

Min sambo arbetar som anställd 100%, driver gården med djur + arbetar med sitt egna företag där han kör grävmaskin. Själv arbetar jag 50% för jag vill finnas här för barnen.

Min sambo slutar sitt jobb kl 16 och är hemma mellan 16.30 och 17. Efter det tar han stallet och grejar där ute. Han kommer in för att äta middag och sen sätter han sig vid datorn eller vid den andra tvn eftersom han inte kan tänka sig att kolla på samma tv program som jag gör.

Detta är vårt liv, helgerna tillbringar han ute på gården med allt som måste göras eller är han iväg med sitt egna företag och arbetar.

Jag och barnen brukar äka iväg och hitta på saker men han är aldrig med. Frågar man honom så brukar han svara att han inte har tid eller att han får se om han ha tid. Skulle han någon enstaka gång följa med så tjatar han hela tiden om vilket slöseri med tid eftersom han hade kunnat göra viktigare saker.

Allt hushållsarbete får jag själv sköta inkl allt som har med barnen att göra.
    När vi är hos hans föräldrar så går de ständigt ihop och som jag känner det försöker trycka ner mig, något han aldrig gör annars men alltid när vi är där vilket hände idag och jag sa till honom när vi kört därifrån att det var droppen för vårt förhållande och att jag har gett upp och vill inte mer.

Kan tillägga att detta problemet funnits i flera år men blivit värre på sistone. Vi har pratat massor av gånger men han är inte in tresserad av att diskutera utan säger att han inte vill ha massa bråk och avslutar samtalet.

Jag behövde väl egentligen bara skriva av mig lite för jag är nära en panikattack för vad jag gjort men samtidigt vill jag inte leva mitt liv med någon som inte orkar eller vill bry sig.

Kan tillägga om någon orkat läsa allt att vi bodde i hus innan och då hade han tid att tillbringa med oss och jag har föreslagit att vi ska sälja gården och flytta till hus igen men det är han inte intresserad alls av. Jag är beredd att vända upp och ner på allt för att få det att funka och han vill inte göra nåt.

• Svar på tråden Han bryr sig inte
  • eviz08

Jag har egentligen inget bra råd till dig, ville bara ge dig en styrkekram och hoppas att det ordnar sig för er på ett sätt eller på ett annat.

• Morsa

tack så mycket, det kan behövas

• mamalinda

Å, jag känner med dig!!! Har själv en sambo som jobbar borta 4 dagar i veckan och som sedan väljer att åka bort ovh hjälpa vänner med deras hus mm då han väl är hemma fastän vi själva lever med 4 små barn i en ständig renovering:( På toppen av det har vi två hästar och en hund(mina djur iof)men det är ju ändå så att jag får sköta både hus och hem, barn samt djur helt själv då han är borta istället för att vara med oss...Börjar kännas riktigt tufft... Så, jag förstår dig så väl, även om det är lite omvänt där med djuren;)

Lycka till vad soim än blir! Tror vi kvinnor är starka och klarar mer äv vi tror.

• Ingrid1989

vad sa han då du sa att detta var droppen då?
    han tror nog inte att du menar allvar i den frågan = han bryr sig inte..
    sätt ner foten och förklara att du och barnen behöver honom.

lycka till 

• Morsa

Vi har dikuterat detta problemet de sista 3 åren men nu verkar det som han har fattat galoppen.
    Sen jag skrev här först har han gjort många förbättringar och det känns som det finns hopp.

Svar på tråden Han bryr sig inte