• Lärarn

Pravidel - erfarenheter

Är inne på dag 2 av projekt avbryta amning med Pravidel och är nyfiken på andras erfarenheter.
    Har ammat i 11 dagar med såriga bröstvårtor och flertalet mjölkstockningar och nu bestämt mig för att sluta.

Hur har det gått för er andra som varit med om liknande scenarion? Hur länge kände ni av smärta i brösten, när märkte ni att mjölken sinat, biverkningar osv??? Mjölkade ni ur lite för att lindra eller lät ni bara brösten vara?

Tacksam för all input!

• Svar på tråden Pravidel - erfarenheter
  • bebis2

Hej!
    Äter också pravidel
    Har ätit i två veckor men pga av mina tidigare komplikationer med mjölkstockning så ska jag ta de två veckor till.
    Märkte stor skillnad redan på dag tre. Fick råd av bm att amma/pumpa OM jag kände att brösten spände men det gjorde de inte. Efter ca en vecka kändes brösten helt tomma. Trycker man på bröstvårtan kommer det ju ut lite men det kan det göra lång tid efter ändå. Fullt normalt.
    Har väldigt ont i magen, tabl ska tas med mat men det hjälper inte för mig. Får typ kolik...
    Känner mig också väldigt yr. Inte hela tiden men ofta, känns som man sitter i en gungande båt, mycket obehagligt.

Om du har mjölkstockning just nu känns det som att du måste tömma ut. Kroppen tar hand om det mesta själv men risken är att det stoppar helt om du har mycket besvär.

Lycka till

• Lärarn

Tack! Hade en mjölkstockning som jag pumpade lite och det bröstet är nu på dag 3 helt "normalt". Missade dock att pumpa på det friska, trodde det skulle få värka ut liksom, så nu har jag fått en stockning där, men efter att ha mjölkat ur lite i omgångar så har febern äntligen släppt och nu är det bara ömt och rött. Hoppas på ett par dar till ont och att det sedan är över!  Hua, vilket slit för 11 dagars lidande amning!

Svar på tråden Pravidel - erfarenheter