sjukskrivning eller inte? vad tycker ni?
Hej alla.
Jag funderar lite över min situation och skulle väldigt gärna ta emot hjälp och råd... Det är så att jag är gravid i vecka 17 och har hittills haft en verkligt kämpig graviditet p.g.a Svåååårt illamående och kräkningar varje dag,illamåendet o kräkningarna var som värst mellan v.5-14, min semester inföll också där så då behövde jag inte sjukskriva mig...Och då jag jobbade försökte jag med mediciner och att helt enkelt "bita ihop". Nu har det alltså varit lugnt ett par veckor men så denna vecka har jag känt mig trött o sliten och har också börjat få sammandragningar ganska ofta+ att illamåendet har kommit tillbaka och jag spydde igen igår!
Jag har ett väldigt fysiskt jobb, jobbar som dagmamma med 3 dagbarn(varav äldsta är 3 år) +mitt eget lilla busfrö på 2 år. Jag känner alltså att jag har börjat må sämre igen nu...Så jag undrar skulle ni sjukskriva er? Eller skulle ni bita ihop o jobba? kan tillägga att jag jobbar heltid,har hus,familj o massa annat än jobb som också ska skötas.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-12 10:23
Jag bor inte i sverige så regler för sjukskrivning är kanske inte lika här (finland) som i sverige...