• Rosy

semper leomlac skapar massa skum

När jag skakar ersättningen blir det skum i hela flaskan, upplevde inte det med vanliga semper?? Vad är egentligen skillnaden mellan dessa?

• Svar på tråden semper leomlac skapar massa skum
  • Lilla My07

hade också gärna velat veta då jag också ger lemolac och får skum, jag antar att det har någonting med det sura i ersättningen som är för matsmälltningen men vet inte. Jag upplever också att mina små inte är mätta lika länge på denna ersättning....kan det vara så eller är det bara nåt tillfälligt??

• Skogsflickan

det har med det sura i ersättningen att göra som ovanstående skriver.. Det står på paketet att ersättningen blir flockig..Hade samma problem när jag bytte från nan ha 1 till lemolacen. Nu ger jag semper 2 till sonen och inte blir han mättare av den..

• UnderYtan

Det står på förpackningen att den blir mer flockig eftersom dom brytit ner mjölkproteinet extra mycket.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Lilla My07

jag upplever att våra små gossar inte håller sig mätta alls länge på lemolacen!!! hur kan den då vara bättre för magen, magen får ju aldrig vila. Nu idag ger jag de 165ml/varannan timme och då gallskriker de när det är dax... upplever även att ena pojken kräker jättemkt sen jag började ge lemolac....någon mer som vet?

• UnderYtan

Men är det verkligen för att dom är hungriga då som dom skriker?

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden semper leomlac skapar massa skum