• skogstjejen19

Mens fråga

Hej måste fråga er experter.

Jag har PCO-s, har inte haft mens på dom senaste 10 åren av mig själv, utan då bara med medicinsk hjälp, men nu denna vår, sommar har min mens kommit igång då och då,
    dum som man är har jag ingen koll på när jag hade mens sist,
    så jag kan inte se någon regelbundenhet i den,

Jag har under det senaste året gått ned i vikt från 73 till 58 men nu upp till 65 där jag legat hela sommaren, och det känns som att det är nu vid min viktuppgång som mensen bestämt sig för att komma, när jag vägde som minst hade jag inte mens och inte heller när det var som högst på vågen.

Jag undrar om det kan vara så att mensen en dag kan få för sig att bli ganska regelbunden igen, det var kanske om jag ska gissa i slutet av juli, tidig augusti jag hade mens senast.
    Och det klassas väl som ganska normalt eller????
    Ska bli roligt att se om den tänker komma fler gånger.

Vi har under dom senaste 10 åren hållit på med alla möjliga mediciner hit och dit för att få till ett barn och nu har vi sen 4 år tillbaka kämpat i adoptions djungeln.

Hur tycker ni att vi ska göra?? ska man köpa äl tester och kolla? men som sagt mensen kanske inte kommer och då blir det ju massa pengar som vi slänger bort, ska vi kontakta våran gyn som får kolla upp mig.

Jag känner mig väldigt förvirrad har ju inte mens , det är ju min grej. liksom........ att vara den mens fria tjejen.....

• Svar på tråden Mens fråga
  • Pandamamma79

Det är nog en bra idé att gå till en IVF klinik där de är vana vid pco patienter. Personligen tycker jag att de är bäst på att veta vad man ska göra. Fast det är kanske det du menar med din gyn...
    ÄL tester har aldrig funkat på mig. De visar lite vad de vill och när de vill. Har på test provat när jag vet att jag verkligen inte har ÄL och då har de visat positivt. 
    Pco och mens verkar ju vara väldigt beroende av vad man väger. Det är den ju t.o.m. på personer som inte har pco.

Har ingen personlig erfarenhet av exakt det du beskriver men jag har pco i alla fall.

Hoppas ni hittar nån lösning. Hoppas på det bästa för er i adoptionsdjungelnSolig 

• skogstjejen19

Tack för ditt svar, nja IVF kliniker har jag fått nog med.

Jag har hört att äl tester kan visa fel på oss med PCO, riktigt tråkigt ju.

• Pandamamma79

Ja det är ju klart. Jag vet ju inte allt ni varit med om. Sen så kanske man inte har riktig ÄL även ifall man har mens då och då. Det är svårt.

Din idealvikt kanske är 65. Den vikten som din kropp mest kan slappna av till.

Vi fick ju in ett varannan dag sex tempo. Det var inte lätt i början men sen gav det ju resultat... 

• skogstjejen19

Jag får nog ta och kontakta gyn, så dom kan ta prover på om jag ägglossar,
    men det känns inte riktigt som om jag orkar in i det där igen.

Vi har 5 år av IVFer bakom oss, innan de en massa olika mediciner.

Tack för att du tar dig tid att svara, 65 kanske är min idealvikt de har du ju rätt i.

• LiselottePCOS

Låtetr bra att du kollar upp dig. Skriv in allmenackan när du har mens så är det lättre att hålla koll. Förmågan att bli gavdis spontant kan blir bättrenär man blir äldre och ahr pCOS set samt din viktminskning kan ökat förusättningen att ni lyckas. Äl-test kan göra att personer styrs av dem och missar ÄL. Ägget är befruktningsdugligt 24 timmar  från att det släppt och spermierna behöver simma några dygn, de leavr 3-4 dygn för att nå ägget. Samlag varanan-var tredje dag dag är att rekomendera, starta med det ca-8 dagar efter första mensdagen.
    Håller tummarna!

Svar på tråden Mens fråga