• TinkyWinky

Pampers active fit & Easy Up. Skillnad ?

Vad är skillnade på Pampers Active Fot och Easy Up förutom att easy up är en sk byxblöja,
    har fått hem den nya active fit o den e såå tunn o verkar bra o den känns knappt att sonen har på sig..

Har provat east up för ca 2 månader sen o är de förändrade ngt, för då gilla ja dem inte alls utan de satt inte alls bra på honom, de va korta i rumpan/ryggen..

Tips på bra sk byx blöjor mottages
    Vanliga är bara o glömma då pojken ej ligger still en sekund...

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 16:33
    Använder just nu Libero Up And Go :)) Men undrar om de har ändrat pampers byxblöja ngt de senaste måpnaderna..
  • Svar på tråden Pampers active fit & Easy Up. Skillnad ?
  • Miia78

Hej, jag använde båda på min son. Han var heller aldrig still och jag tyckte active fit satt bra och just att den inte var så tjock och klumpig utan att behöva läcka. Easy up hade han på dagen innan han slutade med det och de var toppen sen var det bara active fit på natten tills det också hade sitt slut.

• TinkyWinky
    Miia78 skrev 2010-09-14 15:51:14 följande:
    Hej, jag använde båda på min son. Han var heller aldrig still och jag tyckte active fit satt bra och just att den inte var så tjock och klumpig utan att behöva läcka. Easy up hade han på dagen innan han slutade med det och de var toppen sen var det bara active fit på natten tills det också hade sitt slut.
    Men är de lika tjocka/tunna , har de ändrat ngt på easy up:en sen kanske 2 månader sen? eller det är samma?
    för som jag skrev active fit:en är inte aktuell då han ej ligger still..
  • Miia78

Jaha, jag trodde att du tyckte active fit var bra. Vet inte om den ändrats, var ca ett år sedan min slutade med dem.
    Har du provat Libero byxmodell? Den köpte jag ibland, skön resår runt midjan. Har fått för mig att easy up är lite tjockare men active fit suger ju upp bra ändå.

• TinkyWinky
    Miia78 skrev 2010-09-14 16:25:12 följande:
    Jaha, jag trodde att du tyckte active fit var bra. Vet inte om den ändrats, var ca ett år sedan min slutade med dem.
    Har du provat Libero byxmodell? Den köpte jag ibland, skön resår runt midjan. Har fått för mig att easy up är lite tjockare men active fit suger ju upp bra ändå.
    Det är den jag använder o älskar dne men tänkte att de kanske ändrat på pampers byx blöja o tänkte prova den, men har de ej ändrat den så hoppar ja över dte o fortsätter med liberos :)
  • eilenna78

Active fit har bättre passform vilket gör att den är skönare och bekvämare för barnet + att den inte läcker.
    Sk byxblöjor har alltid gett mer eller mindre olyckor för oss då dom inte håller tätt runt benen.

Svar på tråden Pampers active fit & Easy Up. Skillnad ?