Hjälp?! Måste vi ha namngivning? svärmor vill.
Hej!
Jag är nybliven mor till en underbar dotter på två månader. För att göra denna historia kort så är jag och min svärmor från två skilda världar och hon vill oftast ha det på sitt vis oavsett vad man säger.
Jag och min man har knappt ens tänkt på detta med namngivning och häromdagen var hon på oss att nu måste ni börja planera för namngivning. Hon och min mans brorsdotter har till och med redan köpt en vit klänning till ceremonin.
Jag börjar läsa lite om namngivning för att förstå vad det egentligen innebär och för vår del känns det inte aktuellt ur huvudtaget. Alla nära och kära har redan fått träffa vår dotter och vi vill inte ha en ceremoni som även kommer innebära att folk känner pressen på sig att köpa presenter. Jag förstår folk som vill ha en fin ceremoni men för vår del känns det hur konstigt som helst. Nu idag var svärmor på mig igen om att vi måste planera inför namngivningen och jag vet inte vad jag ska säga. Hon tycker redan att jag och min man är konstiga som inte vill ha flickiga kläder på vår dotter (och som hon köper konstant) m.m . Och jag förstår om hon nu vill ha denna ceremoni men för vår del känns det inte aktuellt alls. Samtidigt vill jag inte gå emot henne om hon nu så gärna vill ha denna ceremoni.
Hur göra?!