• Frökensvår 83

Läckande blöjor!

Nån som har nåt bra tips på nattblöja som INTE läcker? Nu har vi Liberos Comfor fit, han somnar runt 8 med ny torr blöja och runt 12 måste vi byta när han sover för annars läcker den utan dess like, helt blött blir det i sängen. 
    Finns det nån blöja som håller för en hel natts kissande? Annars lät vi ju alltid se till att byta mitt i natten... 

• Svar på tråden Läckande blöjor!
  • Mymlan80

Vad har ni för storlek på blöjorna?
    Min son väger 10 kg och Libero 4 (7-14 kg) räcker inte till för honom, utan vi kör på Libero 5 som är från 10 kg. Så har det varit hela tiden, blöjorna funkar bäst när han är i nedre delen av blöjstorleken sen måste vi byta.

Välkommen Liten 091203
  • Therese H

Vi använde Libero och Huggies när dottern va mindre, de fungerade för oss

• xXMaLoXx

VI kör också på pampers baby dry, funkar bäst här. Visst...den är tuung på morgonen, men den läcker inte och sonen är torr om huden.

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Cherrie

Kör också på pampers baby dry =) Och Libero up&go på dagen, men de funkar bra på natten med, nästan bättre.

Testade willys när sonen var mindre (3-4 mån) och de höll Ingenting. de sämsta jag varit med om =( Även testat huggies och Lidls toujour (el hur de nu stavas) men måste nog säga att Pampers är bäst på natten =) Mjuka och håller tätt!

• Tigrino
    Mymlan80 skrev 2010-09-14 21:10:51 följande:
    Vad har ni för storlek på blöjorna?
    Min son väger 10 kg och Libero 4 (7-14 kg) räcker inte till för honom, utan vi kör på Libero 5 som är från 10 kg. Så har det varit hela tiden, blöjorna funkar bäst när han är i nedre delen av blöjstorleken sen måste vi byta.
    Vi kör också lite större, fast med Pampers. Pampers baby dry har aldrig läckt för oss  
  • MammaTove

Vi kör Pampers här också på nätterna, och det har aldrig läckt ut i sängen..
    Som många har sagt innan; de väger en del på morgonen men grabben kan tom bajsa en gång (på morgonen) utan att det läcker... Sätter på den vid 19 och tar av den 06/07..
    På dagen kör vi Huggies Little Walkers, det är de enda som sitter uppe på mitt lilla snöre till grabb..

• Llimen

Du säger att de läcker uppe vid kanten.. det är inte så att du her en son och att snoppen ligger uppåt så att han helt enkelt kissar åt det hållet?
    Vet att vi haft barn på förskolor jag jobbat på där vi haft "problem" med det, man var tvungen att se till så att snoppen låg åt rätt håll för annars läckte det.

• TessanE

Jag har samma problem!! Med barnen alltså. Har du provat byta mellan storlekar? Jag hade huggies ett tag, inte byxblöjor utan vanliga, tyckte dem va suuuuper!! Men nu har pojken vuxit ur dem. Jag måste byta när jag lägger mej för säkerhetsskull. SÅ tråkigt att hålla på å tvätta sängkläder hela tiden, köpt plastad frotte`. Ibland läcker det ju fastän det knappt är nå kiss alls i blöjan. Jobbigt!

• TessanE
    Llimen skrev 2010-09-15 08:46:43 följande:
    Du säger att de läcker uppe vid kanten.. det är inte så att du her en son och att snoppen ligger uppåt så att han helt enkelt kissar åt det hållet?
    Vet att vi haft barn på förskolor jag jobbat på där vi haft "problem" med det, man var tvungen att se till så att snoppen låg åt rätt håll för annars läckte det.
    Nej, jag lägger då alltid mina barns snoppar "tillrätta" då det ska sova så det är inte det, inte för mej iallafall, men ett råg jag vill ge till er med läckande blöjor, sätt på ett par kalsoner/boxer utanpå blöjan, eventuellt innanför pyamasen. Det håller liksom blöjan på plats lite bättre!
  • magda102

Vi har oxå lagt snoppen åt rätt håll o till rätta. Libero klarade inte en hel natt på vår son ändå. Pampers babydry har funkat länge o vi har t.o.m. endast 4:an på pampers. Vi behöver inte ha några kalsonger eller boxer över de sitter bra även om han sover i endast blöja. Men bra tips för dem som inte hittar en bra storlek.

• pp08

Min tjej är också ca 10kg har precis bytt från nr 4 till nr 5 Libero och det fungerade.

• Frökensvår 83

Nej snoppen ligger åt "rätt" håll eller vad man ska säga =) 
    Nu har vi köpt pampers så får vi se hur det går =) 

• LsH

Om blöjan har dålig passform för just ditt barn så kan ju snoppen hamna åt "fel" håll fast man har lagt den rätt när man tog på blöjan.

Svar på tråden Läckande blöjor!