Öl och kakor till spädbarn?
Blir rasande på mina föräldrar (min dotters morföräldrar) som har låtit henne smaka öl, kakor och massa annat skit ett flertal gånger! Jag säger bestämt NEJ varje gång, men de lyssnar inte! Är det ok att göra så?
Blir rasande på mina föräldrar (min dotters morföräldrar) som har låtit henne smaka öl, kakor och massa annat skit ett flertal gånger! Jag säger bestämt NEJ varje gång, men de lyssnar inte! Är det ok att göra så?
Jag vet när jag och min bror var små var de stenhårda med att vi ej fick smaka alkohol. Det är precis som de tycker att det är kul att exprimentera med sitt barnbarn.
eh ÖL? är dem inte kloka eller!? dit hade jag och min unge aldrig gått mera helt ärligt! och det hade bara behövt hända en gång för det hade räckt för min del och tycka att de är inte helt friska!
Men varför låtder du dem ha henne. Skulle mina föräldrar bete sig så skulle de inte få umgås med mina barn.
ställ krav! Jag skulle vägra låta mina föräldrar träffa barnen om de håller på med dumheter. Bara under uppsikt.
Jisses, trodde barnet kanske var iaf 10-12 år eller kanske upp i tidiga tonåren.. Men som det är nu är det ju helt idiotiskt...vad har dem för förklaring till att de gör såhär? med just ölen alltså? haha, laga en smarrig köttgryta åt din mamma om nu är vegetarian..:P Respekterar dem inte era regler, så varför respektera dem liksom?
Om det händer igen så säg att träffa sitt barnbarn är ingen rättighet utan ett previlegium och om dom inte lyssnar på vad ni säger så fråntas dom detta previlegium! Jag blev lite irriterad på min svärfars fru och hennes föräldrar för det skall vara lika jämt. Tex om min sons faster (hon är fyra år) får godis så skall vår son också få det (han är två år nu) detta började redan när han var nio månader trots att jag sa nej så tjatade dom tills jag gav mig. Det är tur att vi inte är där så ofta
Haha, en "grönsakspaj" med kött i! :) Jag vill ju liksom inte säga upp kontakten med dem... Men nu är jag med dem hela tiden när de har lillan. Skulle jag ge dem en käftsmäll skulle de slå tillbaka...
Nej det är inte okej. De ska lyssna på vad föräldrarna vill för sitt barn och hålla sig till det.
Gick själv i taket när min pappa lät dottern smaka nyponsoppa på påse, trots att han visste att han skulle fråga först, och våran inställning till socker osv. Inser nu att jag nog överreagerade en smula. Hon dog inte av det.
Men det är det där att göra det i smyg bakom föräldrarnas rygg som verkligen stör mig.
Vidrigt beteende, Och nu när du vet att du inte kan lita på dem ser du till att de aldrig har tillgång till barnet utan att du eller pappan är med och då är det stenkoll som gäller.
Du kanske skulle förklara lite om bebisars tarmsystem också, att det överhuvudtaget inte är redo för fast föda vid 2 månader och alkohol är formligen otänkbart i den lilla kroppen.
Fick smaka öl när jag var ca 9 mån 1 år, alla barn älskar i princip öl då det är så beskt. Dock var det en tesked av den lättaste öl man kan tänka sig. Inte så skadligt mao.
MEN säger du som förälder nej så är det nej som gäller, alla ggr!
Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-09-15 12:47:05 följande: