Någon mer som heter Vide?
Hej :)
Vår son heter Vide och är 2,5 månader. Älskar det namnet, undrar om ngn mer här på fourmet som har döp sin son till Vide? :)
Hej :)
Vår son heter Vide och är 2,5 månader. Älskar det namnet, undrar om ngn mer här på fourmet som har döp sin son till Vide? :)
Jag har en Vide.
Jag har en 7 månader gammal Vide :) Tycker det namnet är superfint! (och självklart tycker jag även vilhelm är det, som min andra son heter) ;)
Hej!
Vad roligt att höra fler som valt att döpa sina söner till Vide! Det är ett sådant mjukt och fantastiskt vackert namn tycker vi....:)
Ja, det är mjukt, varmt, jättevackert och det låter lite poetiskt också tycker jag.
När jag var gravid så var faktiskt Vide det enda pojknamnsförslaget vi hade.
Så när han föddes var valet av namn ganska självklart.
Hade det blivit en flicka hade det blivit svårare, då hade det kanske blivit en Line eller en Isa.
Men visst har namnet Vide blivit lite mer populärt de senaste åren? Någon som vet? Inte för att det spelar någon roll egentligen, jag tok-älskar namnet, men tycker ändå det ska bli spännande att se om det kommer att nå listan över de 100 populäraste namnen eller inte.
För som det är idag finns det ungefär 600 stycken som heter Vide om jag minns rätt.
724 män som heter det och 343 har det som tilltalsnamn, 39 som har det som efternamn, 59 kvinnor som heter det varav 27 har det som tilltalsnamn :o)
Jag har det inte, men våra vänner har en dotter som heter Vide.
Min pojk på 6 månader heter Vide Emil Olof. Med Vide som tilltalsnamn förstås!
Min store kille heter Vide i mellannamn. Jag ville ha det som förstanamn men sambon vägrade.
Våran son, 6 veckor gammal, heter Vide. Jag ÄLSKAR namnet och har gjort det länge, samma dag som jag hade äl såg jag dessutom namnet skrivet med snö när jag var ute och gick, så det fanns inga tvivel om att det skulle bli en liten Vide.
Sjöng "Sov du lilla videung" hela graviditeten för magen.
Har ett kusinbarn som heter Vide, det är ett gammalt släktnamn i vår släkt
Jag har en tjej på fem bast som heter Vide som tilltalsnamn. Vi hittade inget vi gillade i namnböckerna men så läste frugan en föräldratidning om ett syskonpar som hette Vide & Viggo. Vi tittade på tjejen och visst var det en Vide. Min kompis och hans fru letade namn samtidigt och när vi berättade historien för dem fick deras kille heta Viggo