• Aliina

Vi diabetiker med PCO-s

Har vi några fler här inne som både är diabetiker och har Pco-s?
    Jag fick diabetes när jag var 12, fick reda på för snart ett år sen att jag har Pcos så äter nu p-piller diane för att få upp östrogenet lite, hade för mycket testosteron.

Har även BMI på ca 30, och väger runt 74-75 kg på 160 cm. Har blivit tillsagd att jag måste gå ner i vikt för att kunna ha hopp om att få barn i framtiden. Är bara 18 år.

Här får ni gärna samlas och ge råd till varandra som även jag kan ta det av. Hur tränar vi bäst för att gå ner i vikt utan att bygga muskler och så vidare. Jag behöver så mycket råd som möjligt, mina läkare har inte varit till så stor hjälp nämligen.

Ha det fint!

• Svar på tråden Vi diabetiker med PCO-s
  • Aliina

Jag tränar redan så mycket jag kan känner jag, har dans flera gånger i veckan i skolan, även styrketräning och idrott. Rider även på fridtiden. Vad jag än gör går jag bara upp i vikt, även om jag inte äter särskilt mycket eller onytting. Hur ska jag kunna gå ner i vikt?

• LiselottePCOS

Camilla med diabets , har blogg, brukar skeiva i min blogg hon är ca 19-20 år... du kanske hittar henne via min blogg. det är inte tränade camilla du ska hitta hon är äldre och inte diabetiker

Svar på tråden Vi diabetiker med PCO-s