• svischan

Ja! Jag har fått HP!!! Hurra!

Jag ansökte ganska sent, och fick idag, precis 60 dagar innan BF besked om att jag fått hel havandeskapspenning! Jag är så glad, för jag orkar inte jobba mer!

Jag jobbar i butik med många tunga lyft och ingen som helst chans att bara sätta mig och vila, utan står vid ståkassa hela dagarna eller hjälper kunderna ute på golvet.

Jag känner mig så lättad!
    Imorgon ska jag prata med chefen och se vad vi kan komma överens om för schema. 

Ville bara säga det=) 

----101120----
  • Svar på tråden Ja! Jag har fått HP!!! Hurra!
  • anansie

Åh stort grattis Skrattande
    Har precis skrivit klart min arbetsdags beskrivning så nu väntar jag bara på att få mitt modersintyg på onsdag så jag kan skicka iväg ansökan ! Jag är ganska tidigt ute, men sån är jag Flört
    Arbetar som personlig assistent men många förflyttningar och lyft på dagarna så förhoppningsvis ska det gå igenom, annars tänker jag överklaga !

• Åja81

Vad fuskigt, jag ansökte om det med mitt första barn då jag verkligen jobbade mycket, men fick inte nånting....dom tyckte inte det var ansträngande att sitta i kassan i en hel dag....
    Vid andra grav jobbade jag inte så mycket så jag kände att det var helkört att ens försöka, nu vet jag att det finns dom på mitt arbete som efter mej lyckats få det, är gravid igen men arbetar nog för lite för att det ens ska vara lönt att försöka, men jag är avundsjuk som faan, jag vill också....grattis till dej, vad skönt!!

• svischan

Jag springer/går/stressar fram och tillbaka hela dagen och lyfter säkert 200-300 tunga/mindre tunga paket om dagen. Det är inte lätt att sköta sitt jobb om man inte ens kan böja sig till golvnivå för att kunna sälja en limpa cigg eller fylla på en låda... Skönt att FK fattade detta!
    ----101120----
  • CharlieF

Grattis till dig!  Jag arbetar i servering med många tunga lyft och fick 100% HP första grav.  Sen gick jag tillbaka till samma tjänst och denna graviditet fick jag 0% HP så det är skönt att de är konsekventa :-/
    Jag har hört om flera som beviljats första gången men inte andra.  Skum prioritering.....

• WochE

Jag fick med HP!! Är super glad... =) Fick inte det förra gången och har samma jobb då som nu vi har dock bytt butikslokal och har lagret i källaren och inte möjlighet att sätta oss när vi vill heller . Jobbar med i butik och långa dagar 9-18,30 och det tar kål på mig. Har så ont i slutet av dagen att jag kan knappt gå från kassan ut på golvet för att hjälpa en kund..

Jag hade sen semester så jag var tillbaka 6/9  och hade tänkt jobba hela september sen gå hem på semester igen hade mycket sparat eftersom jag var mammaledig förra året med sonen som blir 2 den 29/11 , ska ha nr 2 nu den 11 November men fick 9 dagar tidigare förra gången så det kan mycket väl bli i oktober den lill* kommer ..

Sökte med sent från den 20/9 kunde sökt från den 11/9 men hade inte fått tillbaka pappret om omplacering från personalavdelningen så jag skrev den 20:e trodde inte att jag skulle bli beviljad i alla fall. Men döm av min förvåning så fick jag HP beviljad fullt med... Och det är jag tacksam för bestämde mig ganska snabbt att gå hem direkt hade först tänkt stå ut de resterande 2 veckorna tills jag i alla fall skulle gått hem men det gick inte.. Har ändå gått ner lite i tid för barn nr 1 men det är jobbigt att stå och gå så mycket i alla fall..

Svar på tråden Ja! Jag har fått HP!!! Hurra!