• FlowerSmurfen

    Förlossningsväska/ bb väska !

    När packade ni Förlossningsväskan/ bb väskan !

    Vad packade ni ner?

    Vilken stl på kläderna  till babyn?

    Vilka papper har i  er journalmapp från mvc redo till förlossningen?
  • Svar på tråden Förlossningsväska/ bb väska !
  • glitterfjolla

    *  Jag har mina väskor färdigpackade nu. Blev en till lillen och en till oss.
    Är nu i vecka 34 och tänker att hellre för tidigt än för sent, man vet aldrig
    när den lille väljer att komma till oss.

    * Har kläder i strl 50 men kommer nog packa ner någon body i strl större, för säkerhetens skull :)

    * Jag har en mapp med alla mina papper som har med graviditeten att göra, hellre för många papper än för få. Bor ju iofs i Norge så jag vet inte vad som skiljer, men jag har papper från UL och sen har jag min journal där alla läkarbesök är uppskrivna, värden osv.

    Har ett inlägg om det här:
    glitterfjolla.blogg.se/2010/september/bb-vaskor-listor.html


    (¯`°?.-> Vi två ska bli tre BF 5 nov <-.?°´¯)
  • LyckligaJag83

    Jag packade bb väskan runt vecka 35 om jag minns rätt.

    Packade overall, mössa, bodies i stl 50 och 56, byxor, strumpor.

    Några papper hade vi inte med till bb, det fick jag aldrig några från min BM. Tror att de endast kör elektronisk journal här


    Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
  • J K
    När: Jag hade den färdigpackad i graviditetsvecka 35 har jag för mig, lillkillen föddes i v. 37+3, så det var tur att den var klar i förväg. Min väska fick packas i stressad halvpanik, haha!

    Vad:  
    BEBIS: Jag hade en hjälmmössa, 3 bodys, 2 byxor, 2 strumpor, 1 snuttefilt, ytterkläder för hemfärd.
    JAG: Ett par ombyten, raggsockar (glad för det, BB-golvet var kallt), hygiensaker, kamera + laddare, mobiltelefon + laddare.
    Övriga "handväska-saker" såsom nycklar, plånbok, lypsyl (oerhört glad för det, läpparna var snustorra i slutet av- och efter förlossningen). Och en bok, som jag inte läste en enda rad i, haha.

    Vilken strl: Tog storlek 50, och 50/56 på en body. Så visade det sig när lillkillen kom ut att han hade strl. 40. Så vi fick låna små kläder på BB och be besökare köpa med sig lite kläder, haha.

    Vilka papper: Minns inte, hade med mig de flesta från MVC som jag trodde var viktiga, hehe.
    ♥ Benjamin 27/8-10 ♥ www.janejohansson.se/
  • solida

    Vår väska står packad här, tror ajg packade den för två veckor sen men det har tillkommit lite grejer. Är i v 39 nu så snart hoppas jag att det är dags!

    Till bebisen har jag lagt ner tre bodys, tre byxor, srumpor, mössa och en tjockare tröja plus en fleeceoverall. Svårt att veta nu när vädret är som det är, vissa dagar är det riktig höst och andra mer sommarvärme. Allt är i stl 50 utom overallen som är i stl 56. När min son föddes sa alla att jag skulle strunta i att köpa stl 50 för det har de så kort tid, och då kan de lika gärna ha 56. Men han hade 50 i två månader nästan. Och vi hade för lite kläder med till bb, så karln fick åka hem och hämta rätt stl och fler plagg.  
    mig har jag lagt ner två mysbyxor, tofflor, två tröjor, två amningsbehåar, hygiengrejer, två trosor, strumpor.
    Kamera och laddat batteri (förra gången märkte vi när vi kom till bb att batteriet i kameran var slut), chokladbitar, chips. Ja det var nog det.  Sambon har inte packat sitt än, han gör nog det minuten innan vi åker in om ajg känner honom rätt.
    Vi kommer antagligen inte vara kvar så länge efetrsom det är andra barnet, så därför har jag inte med så mycket saker.

    Från mvc har jag papper där blodgruppen står, och vilka sjukdomar de testat och så. Sen är det ju viktigt att ha med leg, men det har jag i plånboken så den får komma med när det väl är dags.

Svar på tråden Förlossningsväska/ bb väska !