• Fidelis ad urnam

Läkarhuset i Gävle?

Finns det någon här inne som har erfarenhet utav läkarhuset i Gävle och deras infertilitetsläkare?
    Jag har nu i två år gått på kvinnoklinken i Gävle men de är sjukt svåra att få tag på och de lyssnar inte det minsta på vad man har att säga.
    Jag har nu ätit pergotime i 6 månader och ingenting händer, nada. Jag skulle vilja att de spolade rent äggledarna eller testade någonting sådant för att se om ägget ens kommer fram, men icke.
    Man möts bara av motvilja.
    De säger att jag är fullt frisk, jag har gjort flertalet VUL och de har med all säkerhet konstaterat att jag inte har PCO men det känns som att de missar någonting då jag har ökad behåring på olika ställen på kroppen.

Jag håller på att bli galen på detta!!!

Nu har jag en tid på Läkarhuset istället, om en månad, och vill nu höra om någon här inne har erfarenhet från dem och vad ni tyckte.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Läkarhuset i Gävle?
  • Fidelis ad urnam
    Just me skrev 2010-09-23 17:04:34 följande:
    Härligt!! Har du ringt Läkarhuset och bokat tid eller ordnar KK det?
    Förstår att du gärna vill komma igång med det så fort som möjligt för den tar ju det också lite tid.. Du får säkert sprutor först  som nunu skrev ... även jag har fått tagit de först men det hjälpte inte så mycket så beslutet togs ju då att nästa steg skulle vara IVF, början med nässpray,sputor o sen ÄP.. Nu så här i efterhand så tycker jag att det har gått rätt fort men det tyckte jag inte innan  när man hade datumen så långt fram, hehe
    Jag beslutade själv att byta från KK till LK. Vill ha ett andra utlåtande på alla mina provresultat då jag är övertygad om att någonting har missats.
    Sedan får vi se vad som sker
    Hur lång tid tog det innan ni fick börja med IVF?
  • Just me

tidigt i våras fick jag första tiden där o V 43 är det ÄP sp man kan säga att allt som allt tog 8-9 mån. Men vad jag har förstått från vissa e att det har gått fortare för vissa. Skulle tro att det kan gå väldigt fort för er inom att ni redan kollat och tagit proverna etc...

• Fidelis ad urnam
    Just me skrev 2010-09-23 18:06:31 följande:
    tidigt i våras fick jag första tiden där o V 43 är det ÄP sp man kan säga att allt som allt tog 8-9 mån. Men vad jag har förstått från vissa e att det har gått fortare för vissa. Skulle tro att det kan gå väldigt fort för er inom att ni redan kollat och tagit proverna etc...
    Ja vårt nästa steg på KK var ju IVF.
    Men jag vet inte om jag borde vänta tills jag har gått ner mer i vikt. Man har ju bara tre chanser och det kanske försvåras av min övervikt.
  • Just me

Får man fråga hur mycket du väger?
    De på KK kan vara riktigt elaka vad det gäller det , iaf en av de .. förut hade jag gått upp en del pga att jag slutat röka o hon kallade mig för överviktig mm o att jag skulle behöva gå ner i vikt osv.. taskigt ..Fy vad hon fick mig att å dåligt för det , sättet hur hon sa allt.. vägde ca 74 kg till min a173 cm o det tycker jag inte e såå hemskt ..  nu väger jag 76 kg o åter igen för att jag slutat rökt, igen... suck.. men nu e det slut med rökningen för alltid!!
    Det beror på men samtidigt det e ju så många mulliga/ kraftiga som blir gravida så det får mig verkligen att undra om det verkligen e sant det här med övervikten.. sen absolut är man väldigt väldigt överviktig så kanske det blir problem, och det kan man ju förstå också men eftersom de tyckte att IVF:en skulle va nästa för er så borde det inte gälla er...

• Fidelis ad urnam
    Just me skrev 2010-09-23 19:00:10 följande:
    Får man fråga hur mycket du väger?
    De på KK kan vara riktigt elaka vad det gäller det , iaf en av de .. förut hade jag gått upp en del pga att jag slutat röka o hon kallade mig för överviktig mm o att jag skulle behöva gå ner i vikt osv.. taskigt ..Fy vad hon fick mig att å dåligt för det , sättet hur hon sa allt.. vägde ca 74 kg till min a173 cm o det tycker jag inte e såå hemskt ..  nu väger jag 76 kg o åter igen för att jag slutat rökt, igen... suck.. men nu e det slut med rökningen för alltid!!
    Det beror på men samtidigt det e ju så många mulliga/ kraftiga som blir gravida så det får mig verkligen att undra om det verkligen e sant det här med övervikten.. sen absolut är man väldigt väldigt överviktig så kanske det blir problem, och det kan man ju förstå också men eftersom de tyckte att IVF:en skulle va nästa för er så borde det inte gälla er...
    Jag vägde 110 kilo när jag godkändes behandling med pergotime och att sedan gå vidare till IVF om jag INTE gick upp i vikt.
    Jag har gått ner 20 kilo och tränar flera dagar i veckan på friskis, promenerar mycket osv.

Jag fick höra mycket från Cina om min övervikt. Hon vägrade ta prover på mig förrän jag hade gått ner i vikt då alla mina problem ligger i övervikten enligt henne.
  • Just me

Stort grattis till viknedgången verkligen!!! {#emotions_dlg.flower}  Prata med Misgena och hör med han vad han tycker... du behöver kanske inte säga att de andra på KK sa det utan bara hör med honom eller låt han nämna det isf .. det kanske bara är vissa som är hård ...

• Fidelis ad urnam
    Just me skrev 2010-09-23 20:00:30 följande:
    Stort grattis till viknedgången verkligen!!! {#emotions_dlg.flower}  Prata med Misgena och hör med han vad han tycker... du behöver kanske inte säga att de andra på KK sa det utan bara hör med honom eller låt han nämna det isf .. det kanske bara är vissa som är hård ...
    Ja vi får se vad han säger.
    Tack för gratulationen.
  • Just me

Hej igen, hur går det för dig? Fick du tid på läkarhuset? Vad sa de isf?

• Fidelis ad urnam
    Just me skrev 2010-10-04 09:25:34 följande:
    Hej igen, hur går det för dig? Fick du tid på läkarhuset? Vad sa de isf?
    Jag har fått tid den 25/10. Vi får se hur det går.
  • Just me

Oh vad spännande!! Lycka till och hoppas att det kommer går bättre än på KK Flört

• bobbyandme
    Just me skrev 2010-09-23 10:22:37 följande:
    Hej hej , lägger mig här jag också eftersom jag också går till Läkarhuset och har gått sen tidigt i våras... Vi har försökt sen 2006 utan resultat och därför sökte vi hjälp..
    Vad det gäller Läkarhuset har jag peronligen väldigt blandade känslor om, hehe ... från början tyckte jag att det var rena marddrömmen men sedan har det avtagit mer och mer på slutet... Det har inte varit så svårt att få tag i de kan jag tycka och det har tom hänt att Läkaren själv har ringt mig, men oftast så är det så att man får prata med sköterskan och där vet alla vi som varit där att det inte alltid är trevligt att prata med henne Tungan ute
    Sist var hon dock trevlig , haha .. ush vad taskigt  men men ..
    Jag tycker absolut att du ska kontakta de för åren går... har de på KK kollat er ordentligt ?? Sperma prov, hormon etc?? Lyck atill och jag hoppas att du får en tid snart!! kram
    Hejsan.. ungefär lika som du beskriver tycker jag.. förutom att jag kan säga att dom är riktigt arroganta!!! Ny läkareomedelbart
Svar på tråden Läkarhuset i Gävle?