• samsung12

Gravid och jobba natt!

Någon som vet om det finns risker med detta??
    Är nygravid och arbetar 3 nätter i veckan!! Stillasittande.
    Det är ju ändå en hel del hormoner som inte mår bra av att jobba natt.. Även om man inte är gravid!!

Nån med erfarenhet??

• Svar på tråden Gravid och jobba natt!
  • HelleGbg

har aldrig hört, känner en del som vart gravida och har nattjobb. Hur kan det påverka?

• samsung12

Det är ju hormoner som styr att man ska vara vaken på dagen och sova på natten tex..! Jag själv har tex blivit väldigt finnig av att jobba natt.
    Är hormonomställningen något som fostret kan ta skada av menar jag??

• samsung12

Vad bra! Tusen tack du!!

• sholof

Jag jobbade natt när jag var gravid. Gick på regelbunda kontroller, men dock inte för att jag jobbade natt. Hon sa inget om att mitt jobb kunde skada fostret.
    Jag mådde nästan bättre när jag jobbade på natten o sen kunde sova så mycket jag ville på dagtid.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • magplask

jag är i v 31 nu och jag jobbar 92,5% natt (stor del av natten är stillasittande). Min bebis mår jättebra och har gjort hela tiden
    Dock jobbar jag bara en natt till och sen går jag på havandeskapspenning innan bebisen kommer, känns otroligt välbehövligt.

Jag sover som en kratta mellan mina pass (jobbar alltid 2 eller 3 nätter i rad), men å andra sidan har jag alltid gjort det.
    Däremot har det varit lättare för mig att sova en stund innan jobbet sen jag blev gravid, det kunde jag verkligen inte göra innan.

Det är ju såklart lite extra jobbigt att vara gravid och jobba natt, jag var jäkligt trött i början. Men annars har det gått jättebra med att hålla sig vaken

• Monica82

Jag hade väldigt svårt att klara av att jobba natt under ggrav men jobbade fram till jag var i 7 månaden blev sen sjukskriven  pga hf(hade inget med själva natt jobbet att göra). Men det som gjorde det svårt att jobba natt var att den lilla i magen inte ville sova på morgonen när man väl kom hem och sömnen blev väldigt lidande.

Svar på tråden Gravid och jobba natt!