• samsung12

SyskonBRÅK!!! 2 och 4 år... orkar inge mera nu..!

De är i luven på varann heela tiden..! Bits slåss sparkas och retas..! Visst leker de oxå men inte speciellt länge. De är mest sams när inte jag är med. Om de tex är ute och leker själva men så fort jag visar mej blir de ovänner... Som att få uppmärksamhet av mej så jag ska komma dit!

De är även duktiga på att gadda ihop sej mot mej så jag har 2 trotsiga barn samtidigt,, Tex hoppa i våran säng fast de inte får.. Spelar ingen roll hur arg jag blir eller vad jag gör och säger.. De skrattar mej rakt upp i ansiktet. Känns som att de har noll respekt för mej.. Är desutom nygravid så jag är trött, mår illa och har noll tålamod.

Känns som jag har förlorat kontrollen helt..! Vet inte hur jag ska bära mej åt..:( Det är ett evinnerligt gap å skrik å slagsmål hela dagarna.... Deras pappa som inte är hemma så ofta är mer sträng av sej och enligt mej kränker barnen för mycket genom att hota de så de blir lessna. Känns inte bra.

Försöker sära på de ibland, så den ena får sova över hos tex farmor ibland eller den ena får vara ute med pappa på em och den andra inne med mamma.. Försöker ge bägge kvalitetstid och hitta på roliga saker på dagarna med båda!! De går på dagis några dagar i veckan och där är de sams tydligen. Men sonen på 2,5 år kan vara väldigt aggresiv mot de andra barnen på dagis å bitas å puttas..:(

Nån som kan komma med råd hur jag ska bära mej åt.

• Svar på tråden SyskonBRÅK!!! 2 och 4 år... orkar inge mera nu..!
  • AnnaEd2

Har inte så mycket råd att ge. Våra pojkar nu 4 och snart 6 år har bråkat ganska mycket. Det har blivit mycket bättre. Så det är väl bara att stå ut... Men jobbigt är det.

• Machapuchare

Tänk på att föreslå positiva lösningar för barnen istället för att säga "gör inte...", "nej" och annat negativt.

Svar på tråden SyskonBRÅK!!! 2 och 4 år... orkar inge mera nu..!