• M C

Rättighet my ass, barn är bara skyldigheter!

Jag förstår faktiskt inte detta hysteriska gapande om att förbjuda aborter (som om embryot är ett barn), att alla har rätt att få barn och att alla ska ha tillgång till sina barn och barnbarn.

Dumheter!
    Barn må vara det underbaraste man har men det gör det inte till en rättighet. Det är inte självklart att alla ska få bli/vara föräldrar, livet är inte rättvist.

Barn är bara skydligheter, man har som förälder bara ansvar.
    Skolan har inte ansvaret, du har.
    Man är skyldig att sörja för dem, det är inte ett söndagsnöje.
    Kan man inte sörja för dem är man en ansvarsfull människa om man gör abort. Allt liv är inte heligt, det är religiös dynga som syftar till att öka på den militära makten(tror du mig inte får du göra din hemläxa själv) i det som var ett krig för självständighet då.

Hur kan detta gå alla pro-lifare spårlöst förbi? Hur kan man propagera för att ett embryo är likvärdigt med en vuxen kvinna? Hon har rätt till sitt eget liv, har totalt ansvar för sitt eget liv. Är hon inte redo att bli mamma ska hon göra abort, det finns för många oönskade barn i världen som det är redan nu. Vi behöver inte ett enda till!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Svar på tråden Rättighet my ass, barn är bara skyldigheter!
  • M C
    VirrigaVerna skrev 2010-09-24 15:15:21 följande:
    Bra rytet TS!
    Tack!
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2010-09-24 15:22:15 följande:
    Så jäkla bra! *applåder*
    Åh, va gullig du är!
  • Tygtiiger

Så himla bra MC!!

M C skrev 2010-09-24 11:16:05 följande:
    Där håller jag inte alls med dig, men den diskussionen för jag nu i i två andra trådar. För det första är det inte en preventiv metod eftersom det är efter faktum man gör en abort. Sen får det inte finnas några som helst gränser för hur många en enskild individ får göra eftersom det öppnar dörren till en etik-kommite och dit vill vi absolut INTE gå. Igen, varför det är så finns det spaltkilometrar skriver i de andra trådarna. Bokstavligen.
    Applebaum skrev 2010-09-24 09:41:56 följande:
    Om de skulle betala för sina aborter själva så ser jag ingen anledning att inte låta dem hållas. Visst är de idioter, men de skadar ju ingen annan än sig själva.

Mycket bra trådstart, TS. Hatten av.
    Ja, just så. Det är inte olagligt att vara en idiot och vem ska sitta och bedömma vem som får sin abort och vem som inte får den?
    Det ska absolut inte kosta pengar, vi vill inte ha oönskade barn bara för att någon inte har råd med en abort.
    Och det här är också så himla bra! Hjärta
    Krupke, we've got problems of our own!
  • M C
    Tygtiiger skrev 2010-09-24 15:28:28 följande:
    Så himla bra MC!!Och det här är också så himla bra! Hjärta
    Tack vännen!
  • M C

Ingen som inte håller med. Var är alla som tycker tvärsemot?

Sarah84 skrev 2010-09-24 15:41:19 följande:
    Tummen upp TS! =)
     Tack!
  • M C

Tack Mornie!

Är lite ledsen för att ingen vill diskutera detta med mig, jag som är så sugen på att vara lite aggro!

• Mornie Alantie
    M C skrev 2010-09-24 17:01:27 följande:
    Tack Mornie!

Är lite ledsen för att ingen vill diskutera detta med mig, jag som är så sugen på att vara lite aggro!
    Hur ska man kunna debattera när trådstarten säger allt?
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • k girl

Det är rätt tragiskt att se på situationen i Filippinerna med flera länder där både preventivmedel och aborter är förbjudna. Mängder av gatubarn och barnprostitution och tonårsgraviditeter och fan och hans moster. Jag håller, förstås, med dig till fullo.

• Selfish Geene
    M C skrev 2010-09-24 16:55:15 följande:
    Ingen som inte håller med. Var är alla som tycker tvärsemot?
    Som allmän motvallskärring och motståndare till det mesta gjorde jag ett tappert försök att hitta något att invända mot i ts, men jag gick bet.

.....Det skulle i så fall vara det retoriska snedsteget att inte lämna utrymme för vidare diskussion (dvs: du slängde ut kroken men glömde agna den)
  • MariaX m 2

Kan bara säga att jag håller med, jag oxå :)

Det kallas tvivel det där som stör...
  • M C
    k girl skrev 2010-09-24 17:04:27 följande:
    Det är rätt tragiskt att se på situationen i Filippinerna med flera länder där både preventivmedel och aborter är förbjudna. Mängder av gatubarn och barnprostitution och tonårsgraviditeter och fan och hans moster. Jag håller, förstås, med dig till fullo.
    Ja, det är så tragiskt. Men ändå sitter folk här i Sverige och vill ha det så? Nötter.
    Selfish Geene skrev 2010-09-24 17:04:49 följande:
    Som allmän motvallskärring och motståndare till det mesta gjorde jag ett tappert försök att hitta något att invända mot i ts, men jag gick bet.

.....Det skulle i så fall vara det retoriska snedsteget att inte lämna utrymme för vidare diskussion (dvs: du slängde ut kroken men glömde agna den)
    Fan. Måste komma ihåg till nästa gång att lämna nån del öppen för tolkningar.Drömmer
Svar på tråden Rättighet my ass, barn är bara skyldigheter!