• väntar på mirakel

Någon mer arbetslös??

Någon mer som går på A-kassa eller så? Man ska ju söka jobb på heltid och kunna ta vilket jobb som helst när som helst annars får man ju inga pengar. Men det funkar ju inte längre fram när jag är höggravid. Då lär jag väl bli av med min ersättning och måste ta ut mamma dagar innan bebisen har kommit!!?!?!

Och nu har dom börjat tjata om att jag ska ut på praktik, innom vården! Och tackar jag nej till det får jag inga pengar och havandeskapspenning kan jag ju inte få när jag är arbetslös!!

Så jävla invecklat och krångligt allt ska vara......vill ju helst inte ta av mammadagarna =(

Någon mer som är arbetslös, hur blir det för er??

Älskar vår Prins(essa)
  • Svar på tråden Någon mer arbetslös??
  • April barn
    Flowie82 skrev 2010-09-23 15:59:39 följande:
    men ändå så finns det så många som blir nekade sjukskrivning.. bara för att du inte känner nån så betyder det inte att dom inte finns Tungan ute
    Haha nej klart de inte existerar Tungan ute men jag tror det beror på annat än Fredrik i de flesta fallen, självklart är inte systemet perfekt det är ju trots allt ett helt nybildat system och det är jättehemskt när folk kommer i kläm.
    Låt oss hoppas att de uppdaterar de nu Glad
  • Flowie82

nej det beror säkert inte bara på fredrik, men det sitter väl några puckon som inte fattar att man faktiskt är sjuk o inte kan jobba när man har ett intyg från en läkare som man faktiskt har träffat o vet hur man mår.. jaja.. ja hoppas det blir bättring o att folk slipper lida.

• April barn

Nej det är helt fel att de med ett intyg inte får vara hemma, så ska det absolut inte vara. Men jag tror inte det finns en enda människa som med flit säger att folk med intyg ska jobba heller...

• Jackie85

Jag är arbetslös och kommer få ta av mina dagar innan barnet föds.

Någon som vet hur långt innan man skall gå hem som man behöver kontakta försäkringskassan och fylla i alla papper?

• April barn
    Flowie82 skrev 2010-09-23 16:19:24 följande:
    Näe men nånstans blir det ju iaf fel.
    Helt klart Glad
  • Enensammamma
    väntar på mirakel skrev 2010-09-23 15:00:20 följande:
    Haha....hoppas inte du är moderat!
    Skulle fan hellre typ... dö
  • Trollmamma till 4

Man får väl stämpla tills den dagen man föder?

Arbetsförmedlingen säger ju att man kan jobba till dagen innan typObestämd

Jag tänker inte nalla av mina mammadagar så länge jag stämplar..

Pojke-97 2 st Flickor-03 BF Januari-11
  • fröken argbigga

Hoppas få ett heltidsjobb innan bf men räknar inte med det. Tänker fortsätta söka jobb samt plocka a-kassadagar fram till födseln.
    Behöver dock inte gå på möten osv. på arbetsförmedlingen men det beror delvis på att jag har två behovsanställningar och genom det har visat att jag är aktiv i mitt arbetssökande och söker brett, sen är dom ganska vettiga på min arbetsförmedling och fattar att chansen att få en anställning inom mitt kompetensområde nu när jag är gravid är ganska liten.

• Längtandsfull

Kan säga att när jag väntade första så satt jag på derar jobbgaranti  ända fram till förlossningen.
    Jag hade foglossning men det hjälpte inte..

Gjorde jag inte vad ams sa så fick jag heller inga pengar.

Nu väntar jag andra är i precis samma situation..
    Det är jobbigt och man mår dåligt men ams måste man gå till och dom är stenhårda.

• norrk28

är oxå utan jobb och mina akassa dagar tar slut i januari och jag väntar min bebis i slutet av mars. söker jobb som attan nu.
    vill  ju ha lite pengar att leva på när man bli föräldrar ledig och får jag inte får nått jobb tills dess så blir det väldigt snålt... suck...

• Flowie82

Ja, inatt gör jag min sista natt på jobbet och imorron blir det till att gå ner till arbetsförmedlingen o anmäla sig som arbetslös. Känns nervöst, dels för att jag är gravid och vet att jag inte kommer orka med ett vanligt vårdjobb då jag har ont av foglossning och även onda sammandragningar när jag är aktiv o gör tunga saker. Sen lider jag av social fobi och att kasta sig ut i arbetslivet är  riktigt JOBBIGT och ÅNGESTframkallande

• Evacamilla

Jag vänter mitt första barn och är arbetslös har ingen a-kassa heller.
    Har inte läst så mycket men vad kan jag få för ersättning?
    Har redan stora problem med ryggen och vad kommer ja inte få sen då jag får mage?
    Vad ska man göra?

• sandraa89

Jag är arbetslös å har ingen à-kassa eller någon annan inkomst.. Är jätte deppig. Är gravid i vecka 9 .. Inte världens lättaste att få jobb.. Vet nt vad jag ska ta
    Mig till.. Känner mig som världens sämsta person.. Ska ja säga till på af? Jag måste ha
    Något jobb så jag kan börja spara pengar till bebisen.. Någon som sitter i min sits?

• sandraa89

Det finns inte jobb bara sådär jag har försökt nu en månad det e skit svårt !!!

Svar på tråden Någon mer arbetslös??