• Skogsflickan

Nya activ fit..Ngn mer som reagerat?

Jag undrar om fler har märkt att deras barn har reagerat på "nya" Pampers active fit?

Köpte ett sånt paket till sonen (han har använt pampers sedan födseln och aldrig reagerat) och märker nu att han blir röd i stjärten och grinig. Undrar därför om ngn annan provat dessa och hur era barn reagerat på dessa? I vanliga fall använder jag Pampers baby dry.

• Svar på tråden Nya activ fit..Ngn mer som reagerat?
  • Vaniljkyss

Vi har också testat active fit och jag tycker de är toppen. De har en kemikalisk lukt just när man öppnar paketet men den går bort (kanske är plasten som sitter runt om). Jag förvarar mina blöjor i en stor korg.

Jag har pratat med många mammor om blöjorna och min lilla sammanfattning är att Pampers passar bäst för bebisar med lite rundare/större rumpor och om bebisen är späd så kan de läcka...

Mina provblöjor är slut och jag har köpt nya Pampers Active Fit.

• miio

Inga problem här heller med Active fit!

• Cazzie82

första veckan som jag provade active fit så blev jag jättenöjd, sen när de tog slut så hade jag baby dry kvar hemma men så provade jag active fit igen och då blev jag genast besviken, det började läcka och på natten måste jag byta minst 1 gång annars läcker det o sedan tycker jag att det börjar lukta kiss väldigt fort o mycket om dom så nej dom gillar jag inte nu.

Vaniljkyss skrev 2010-10-25 12:53:31 följande:
    Vi har också testat active fit och jag tycker de är toppen. De har en kemikalisk lukt just när man öppnar paketet men den går bort (kanske är plasten som sitter runt om). Jag förvarar mina blöjor i en stor korg.

Jag har pratat med många mammor om blöjorna och min lilla sammanfattning är att Pampers passar bäst för bebisar med lite rundare/större rumpor och om bebisen är späd så kan de läcka...

Mina provblöjor är slut och jag har köpt nya Pampers Active Fit.

min dotter är stor så det håller jag inte med om men för andra kanske det är så.  Har börjat med up&go nu och testat pampers o huggies, än så länge supernöjd med dem båda.

• Malinkanen

På min dotter funkade inte Active fit alls! Under en veckas tid fick jag bädda torrt 8 ggr! Läckte dock bara nattetid, aldrig på dagen. Dottern är en riktig liten knubbis, så de läcker inte bara på spinkisar.

Bytte sen tillbaka till Libero, har inte läckt en enda gång. Tycker dessutom att Pampersblöjan stinker.

• emaa

Håller till fullo med om att Pampers Active Fit STINKER! Det luktar starkt som nån slags kemikalie eller nåt, och när blöjan blir kroppsvarm på bebis så börjar det lukta mer. När sen bebis kissar så fullkomligt STINKER blöjan. 

Vi provade att väta blöjan med lite ljummet vatten och det stinker lika mycket då oxå. Jag ringde Pampers (Procter och Gamble) igår och påtalade problemet men dom hade aldrig hört talas om att någon annan tyckte att blöjorna luktar illa. (Yeah right!) Jag skulle dock få ersättning för jag kommer slänga bort dom 45 blöjor som finns kvar i paketet och hålla mig till Libero resten av blöjtiden.  

• LurvensFrö
    emaa skrev 2010-10-27 09:52:13 följande:
    Håller till fullo med om att Pampers Active Fit STINKER! Det luktar starkt som nån slags kemikalie eller nåt, och när blöjan blir kroppsvarm på bebis så börjar det lukta mer. När sen bebis kissar så fullkomligt STINKER blöjan. 

Vi provade att väta blöjan med lite ljummet vatten och det stinker lika mycket då oxå. Jag ringde Pampers (Procter och Gamble) igår och påtalade problemet men dom hade aldrig hört talas om att någon annan tyckte att blöjorna luktar illa. (Yeah right!) Jag skulle dock få ersättning för jag kommer slänga bort dom 45 blöjor som finns kvar i paketet och hålla mig till Libero resten av blöjtiden.  
    Jag måste också hålla med, köpte pampers nr 2 och det stod new på den. Luktar helt sjukt starkt ska imorgon tillbaka och lämna paketet där jag köpte skiten. Det är så jag får migrän av lukten!
  • Tjofsen

Jag tycker inte att de luktar. Min son har alltid haft pampars och andra blöjor läcker, känns för hårda eller ger utslag! Men han kissar massor på nätterna så jag har en extra blöja utanpå och byter på honom på natten en gång

• Mary Jo

Provade nya active fit. Dom stinker och läcker på natten. Fick byta sängkläder stup i kvarten.
    Kör på libero som är jättebra!:)

• Plutten85

skit blöjor. dom gammla var mycket bättre

• LurvensFrö

De blöjer jag köpte idag var New baby och de stinker verkligen. Min kille reagera som jag. Är det något farligt undrar man ju och imorgon lämnar vi tillbaka paketet i affären så får dem reklamera det. Fy FN hur kan man låta barnet ha det på sig och det stinker i hela sovrummet. Har inte ens knappt hunnit testa dem då han har en blöja på sig och också den sista pampers.

• Tjofsen

Ursäkta men nu blir jag lite irriterad över hur man uttrycker sig här! Vaddå hur kan man låta barn ha dem på och det stinker! Våra stinker inte! De säljs i mängder och alla tycker inte de läcker! Det har väl mer att göra att de behöver olika passformer och att de kissar olika mycket? Man kan tycka olika om troskydd tex oxå men inte uttrycker man sig som att någon är äcklig etc. Som om jag gör nåt illa mot min son för att de passar honom bäst.

• Mary Jo
    Tjofsen skrev 2010-11-06 22:18:30 följande:
    Ursäkta men nu blir jag lite irriterad över hur man uttrycker sig här! Vaddå hur kan man låta barn ha dem på och det stinker! Våra stinker inte! De säljs i mängder och alla tycker inte de läcker! Det har väl mer att göra att de behöver olika passformer och att de kissar olika mycket? Man kan tycka olika om troskydd tex oxå men inte uttrycker man sig som att någon är äcklig etc. Som om jag gör nåt illa mot min son för att de passar honom bäst.

Håller med. Förut använde jag bara pampers men nu passar dom inte min tjej så :) Barn är ju så olika. Bara för att dom inte funkar för mig betyder ju inte det att dom inte funkar för andra.

------------------------
    Men jag förstår inte hur inte alla blöjor kan lukta? Har provar några gånger( men dom luktar alltid jättemycket. Inte lätt så att man måste ta blöjan nära sig för att känna utan när man öppnar upp paketet stinker det och luktat jättekonstigt..

• älskarlivet81

Köpte ett paket häromdagen, fick det väldigt billigt.. Tur var det, för nu måste vi kasta paketet efter att ha använt 1 blöja!!! Vår bebis kissade genom blöjan på bara några få timmar, helt otroligt! Har aldrig hänt förr!

Nej, tacka vet jag Libero! 

• Flyktsodan

Håller med, dessa blöjor luktar starkt av kemikalier!!!!  Kräks   

Kanske inte alla som upplever de så men de vi köpte gick inte att använda pga lukten..

• MammaHela

MIn dotter är visserligen ganska stor nu, men hon har blöja på natten, och då kör vi med pampers easy up, för att hon tar på sig den själv.

Men Libero har hon aldrig kunnat ha, efter 15-20 min har hon stora vätskefyllda brännblåsor på hela rumpan och snippan. Samma sak med icas, änglamark och några till märken vi har testat.

De enda blöjor som min dotter kan ha utan att få dessa brännblåsor är pampers eller Lidls blöjor.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Flyktsodan

Har nu mailat pamers och bett om ett utförligt svar om VARFÖR dessa blöjor luktar så starkt och att jag vet att det fått in klagomål från andra föräldrar och kan därför inte påstå att de in hört talas om detta förut..

För så starkt ska fasen inte blöjor lukta... 

• Flyktsodan

Fick detta till svar från Pampers ang. lukten.

"Hej, 

Tack för att du tog kontakt med oss angående blöjor som upplevs lukta ovanligt starkt. 

Anledningen till denna lukt är att cellulosan som används vid tillverkningen av blöjorna har fått en starkare lukt genom variationer i tillverkningsprocessen, närmare bestämt i själva upphettningsprocessen av cellulosan. 

Vi tillsätter inga kemikalier eller ingredienser som kan orsaka en sådan lukt som ni beskriver. Det kommer alltid att finnas en viss cellulosadoft från blöjor, men i det här fallet verkar det som att lukten varit starkare än vanligt. 

Vi beklagar att ni har fått sådana blöjor men vi vill försäkra er om att de är fullständigt säkra att använda. 

Om ni i framtiden skulle få tag på ett paket blöjor med denna doft rekommenderar vi att ni tar ut blöjorna ur förpackningen innan användning och låta dem lufta sig lite. Ett annat tips är att ”fluffa” upp blöjorna eftersom de är tätt sammanpackade i förpackningen. 

Detta ger blöjorna en bättre absorberingsförmåga samtidigt som eventuell lukt i blöjorna försvinner snabbare då luftcirkulationen förbättras i blöjan. "  
Svar på tråden Nya activ fit..Ngn mer som reagerat?