• Äldre 24 Sep 14:00
    28148 visningar
    24 svar
    24
    28148

    Någon mer med sent missfall nyligen?

    Jag har varit med om ett sent missfall för 2 veckor sedan, var i v 20, och när vi kom in så var jag helt öppen, utan att ha känt något. Vilket läkarna och BM tyckte var konstigt eftersom man brukar ha ont i magen innan. Levde era barn i magen hela tiden också fram till förlossningen?
    Vad har ni fått för orsaker till att de hände??

    de jag undrar nu är hur lång tid tog de för er mens att bli vanlig?
    Är de någon av er som blivit gravida igen efter missfallet, hur lång tid tog de för er att bli gravida?

  • Svar på tråden Någon mer med sent missfall nyligen?
  • Äldre 26 Sep 13:17
    #11
    MeandHim skrev 2010-09-26 13:10:03 följande:
    Jag var i väldigt dåligt skick, låg på sjukhus i 6 veckor utan att få nån hjälp, jag rasade i vikt, förlorade all muskelmassa, dom inre organen började ge upp och jag höll på att stryka med själv.
    DOM tror det var pga försvagad livmodertapp...
    Har gått på massa kontroller på spec mvc vid mina andra graviditeter, vilket känns skönt. Livmodertappen har däremot varit oförändrad, lång och sluten hela tiden.

    Ville bli gravid så fort som möjligt efter mitt MF och det gick ju som sagt snabbt, bara 3 månader senare var jag gravid igen och då hade jag avslag kanske länge. Barnen var helt friska, och inget fel på moderkakan heller. Men som sagt JAG tror att min kropp stötte ut dom för att jag själv skulle överleva, en kropp som inte fåt näring på 3 månader kan knappast ta hand om TRE personer. Tyvärr verkade inte läkarna fatta det!
    usch då,...jag tror som du att din kropp inte orkade med att försörja 3 st, utan den var tvungen att tyvärr stötta ut era tvillingar. Vilken vecka var du i??

    Okej...jag gick redan på spec-mvc men när j ag sa till min BM att vi varit inne akut å de såg bra ut så ville inte hon kolla heller. SÅ nu i efterhand så ångrar jag mig lite att jag inte bad henne titta för att se så allt såg bra ut.
    Men ska be om de nästa graviditet.

    HUr länge var du sjukskriven efter MF??
    De är så att jag jobbar med svårt sjuka barn från nyfödda och till 3 år, så jag känner mig inte helt stabil än att gå och ta hand om små små å ibland till och med förtidigt födda barn...Har sjukskrivning 2 veckor till...

    Kommer du ihåg ungefär hur länge du hade avslag? Fick du en vanlig mens innan du blev gravid??
  • pontus­flicka
    Äldre 27 Sep 10:43
    #12

    Jag fick missfall då jag var i månad 4..
    Fick en blödning och fick då göra ett vaginalt ultraljud. Barnet hade legat dött i magen i 2 veckor och alltså börja "ruttna"..... Fick läggas in och "ta bort det"

    7 veckor senare fick jag mensen igen. Ovanligt mycket men inget konstigt.
    Sen gick det 3-4 veckor utan mens och sen fick jag mens igen för andra gången efter mitt missfall.

    Då mensen skulle ha kommit för 3de gången så kom den inte.
    Jag plussade i fredags och jag är så glad så jag håller på dö men samtidigt är jag sjukt orolig eftersom jag är rädd att få missfall igen.

    Jag snusar.... Men sen jag fick veta att jag är gravid så gör jag allt för att sluta snusa. Jag har bara tagit  2 sen dess!

    Vill så gärna ha barn!!!!

    Och Liam vila i frid! <3

  • Äldre 27 Sep 12:14
    #13

    Hade nog avslag i 4 veckor sen lite blodblandade flytningar. Tror jag hade en riktig mens emellan.
    Hade en chef från helvetet så jag var sjukskriven hela tiden från det att jag blev gravid med tvillingarna tills sonen kom och jag då blev mammaledig. Var ju i så dåligt skick så jag kunde knappt ta mig fram och ta hand om mig själv så att jobbs var helt uteslutet. Jobbade som frisör.

  • Äldre 27 Sep 13:23
    #14
    MeandHim skrev 2010-09-27 12:14:22 följande:
    Hade nog avslag i 4 veckor sen lite blodblandade flytningar. Tror jag hade en riktig mens emellan.
    Hade en chef från helvetet så jag var sjukskriven hela tiden från det att jag blev gravid med tvillingarna tills sonen kom och jag då blev mammaledig. Var ju i så dåligt skick så jag kunde knappt ta mig fram och ta hand om mig själv så att jobbs var helt uteslutet. Jobbade som frisör.
    Okej...hur lång tid tog de innan du blev gravid igen efter missfallet??
    Jag har bara 2 veckor kvar på min sjukskrivning men tror jag ska be och få 2 veckor till å sen börja på halvtid för att öka upp de till heltid sen. Vill så att de ska sluta blöda å att mensen ska komma så man kan börja om igen..
  • Äldre 27 Sep 13:27
    #15
    pontusflicka skrev 2010-09-27 10:43:03 följande:

    Jag fick missfall då jag var i månad 4..
    Fick en blödning och fick då göra ett vaginalt ultraljud. Barnet hade legat dött i magen i 2 veckor och alltså börja "ruttna"..... Fick läggas in och "ta bort det"

    7 veckor senare fick jag mensen igen. Ovanligt mycket men inget konstigt.
    Sen gick det 3-4 veckor utan mens och sen fick jag mens igen för andra gången efter mitt missfall.

    Då mensen skulle ha kommit för 3de gången så kom den inte.
    Jag plussade i fredags och jag är så glad så jag håller på dö men samtidigt är jag sjukt orolig eftersom jag är rädd att få missfall igen.

    Jag snusar.... Men sen jag fick veta att jag är gravid så gör jag allt för att sluta snusa. Jag har bara tagit  2 sen dess!

    Vill så gärna ha barn!!!!

    Och Liam vila i frid! <3


    Så de tog ungefär 3 månader för dig att bli gravid efter ditt missfall?? Gud va jobbigt att han dog i magen. Vet ni någon orsak till detta??

    Mm jag vill med så gärna ha barn igen så jag, vill bara att mensen skall komma igång och att jag får ett nytt pluss på stickan..
  • magbet
    Äldre 26 Oct 18:48
    #16

    Hej, har precis fått besked om att bebisen dött i magen, på rutin ul. V. 20, fick veta att det är en kille och han sparkade massa i går. Är helt knäckt....På kub testet fick vi 1:20000, men jag har haft jobbiga sammandragningar, allt såg dock ok ut för 2 veckor sen... Fy, lider med er...detta är helt overkligt.

  • Äldre 26 Oct 20:37
    #17
    magbet skrev 2010-10-26 18:48:34 följande:
    Hej, har precis fått besked om att bebisen dött i magen, på rutin ul. V. 20, fick veta att det är en kille och han sparkade massa i går. Är helt knäckt....På kub testet fick vi 1:20000, men jag har haft jobbiga sammandragningar, allt såg dock ok ut för 2 veckor sen... Fy, lider med er...detta är helt overkligt.
    Usch va tråkigt att höra att du också fått drabbas av detta som man inte öskar att någon ska få uppleva. Förstår att du är helt knäckt. Man tror inte att de är sant utan önskar att de bara är en madröm och att man skall vakna snart ur den. <hoppas resten går bra och att ni får en fin stund med er kille. Vet hur de är när allt ser okej ut. Gjorde samma för mig 1 vecka innan vi miste våran son. Du får gärna mail mig så kan vi skriva lite till...

    Massa styrke kramar till dig....tänker på er...
  • Äldre 27 Oct 00:05
    #18

    Vecka 22 +5.
    Lördagen den 9 oktober hade jag ont i magen, senare natten mot söndagen så kände jag mig toanödig. Var in på toa och "splash" sa de. Min första tanke var att jag kanske var kissnödig istället för bajsnödig... Satt kvar i 10 minuter och upptäckte då jag skulle torka mig att de va fullt med blod på pappret. Panikslagen ringer jag sjukvårdsrådgivningen och frågar vad jag ska göra, de koppla mig till förlossningen och de sa åt mig att komma in.
    Väl inne på förlossningen kl 03.15 på söndagsmorgonen så gjorde de ultraljud och hjärtat slog på lille bäbisen. De preppade för att göra ett vaginaltultraljud men först en vanlig gynundersökning. Läkaren som gjorde undersökningen frågade undersköterskan om hon ville se och efter att hon ställt sig bakom läkaren så tittar läkaren upp med "blicken". De gjorde aldrig de vaginala ultraljudet.
    Läkaren kom sedan in med en annan läkare som vi inte hade träffat tidigare och hon berättade att de som mest troligt skulle bli ett missfall och att läkaren som gjorde gynundersökningen såg en arm eller ett ben som stack ut ur livmodern. 
    Vi fick ett rum, vi försökte sova lite men tårarna bara rann. Vid 06.00 - 06.30 så behövde jag gå på toa och de kom blod som aldrig förr. Klumpar, klumpar, klumpar. Strax därefter fick jag sprutor som skulle stoppa blödningen. Cirka kl 10.00 på morgonen så gjordes yttligare ett ultraljud då de visade sig att hjärtat slutat slå. Vår skatt!!!
    Vid 12 tiden  mitt på söndagen fick jag dropp för att värkarna skulle starta men efter 1½ timme så hade inget hjälpt. Fick tabletter uppstoppade i slidan vid halv 2. Efter ca 1 timme kände jag små värkar, började få morfin då jag behövde de. 
    Ungefär vid 16 fick jag pcb sprutor. De hjälpte ganska bra. Vi tog oss en tur på förlossningssidan/gynavdelningen. De va riktigt skönt att va uppe och gå lite. Se fåglarna som var ute och flög i blåsten. 
    Middagen kom in runt 17 tiden - karré, potatis, sås och brysselkål. 
    Värkarna kändes fortfarande som mensvärk, konstigt nog så ville jag få ha ont. 
    Klockan 18 blev jag undersökt hur öppen jag var och så fick jag en omgång till med tabletter uppstoppade i slidan, barnmorskan sa att de kunde behövas tre omgångar. Efter de försökte vi sova lite, trots att de börja göra mer ont. Jag slumra till med lustgasen över näsa och mun. 
    Jag vaknade av barnmorskan som kom in vid 19.30 och skulle ge mig mer morfin. Vår underbara undersköterska kom in och frågade om jag ville ha te och en macka - ja tack!
    Kl 19.55 ringde jag mamma och berättade hur ont jag hade samtidigt som jag käkade mackan och drack teet. Barnmorskan kom in och jag la på luren och sa till henne att nu jädrar gör det ont! Hon sa åt mig att lägga mig i sängen så hon skulle få kolla hur bäbisen låg och hur öppen jag var. Det kändes som om jag skulle bajsa på mig. Barnmorskan sa att jag skulle krysta nästa gång de kom en värk. Jag tryckte på. Tre värkar sen så var vår fina lille prins ute. 20.05. 10.10.10.
    Pappan klippte navelsträngen. Jag var överlycklig. Vi hade blivit föräldrar. Mamma! Pappa! Världens glädjerus kom över mig. 
    Prinsen kom upp på bröstet. Naglar, småfjun, ögonfransar, ögonbryn, bröstvårtor. Allt fanns där! Allt! Min näsa och pappans öron och långa tår. Han var så vacker, så söt, så perfekt! Han var så fin där han låg, på mitt bröst.
    Min mamma och pappa kom vid 20.20 och fick se deras första barnbarn. De hade föreställt sig att de skulle vara kaos, skrik och gråt när de kom. Men de va lugnt och fint. 
    Det kom en barnläkare runt 21.00 på kvällen och skulle undersöka honom. Under tiden hoppade jag in i duschen och klädde på mig. Efter ett tag kom han tillbaka med prinsen vår, i en liten korg. Vi tittade på prinsen, smekte honom, pussade på honom, höll honom i handen. 
    Vår undersköterska kom in och frågade om vi ville ha lite kvällsfika. Mamma och pappa min for hem och en stund senare kom fikat. Vi blev förflyttad till gynavdelningen och de blev byte på personal. Jag frågade med gråten i halsen den nya undersköterskan om de gick att få veta hur lång vår prins var. Hon gick iväg med honom och kom sedan tillbaka med honom och ett litet blått kort på hur lång han var, hur mycket han vägde, och hand- och fotavtryck. 
    Vår prins kommer alltid att finnas hos oss! Vår skatt! Vår älskling! Vårt allt!

    Idag kommer dödsannonsen ut i tidnignen och på fredag ska vi ha begravning. Vi har själva varit med och bäddat ner honom i hans lilla kista tillsammans med ett täcke virkade av mammarutor (mormorsrutor som mamma skulle göra men de var för roligt då mamma lärde mig så jag tog över projektet) och en liten mammaruta till kudde. 

    Vi älskar dig! <3

  • magbet
    Äldre 27 Oct 09:21
    #19

    Ska in på sjukhuset i morron, har mensvärk nu så jag känner att kroppen förbereder sig, jag vill inte!!! Jag vill se honom, hålla.. Men hur är ett foster v 19+2, som varit död i några dygn, likstelhet? Jag fasar! Hur är huden, är huvudet jättestort i förhållande till kroppen?

  • Äldre 27 Oct 12:09
    #20
    magbet skrev 2010-10-27 09:21:37 följande:
    Ska in på sjukhuset i morron, har mensvärk nu så jag känner att kroppen förbereder sig, jag vill inte!!! Jag vill se honom, hålla.. Men hur är ett foster v 19+2, som varit död i några dygn, likstelhet? Jag fasar! Hur är huden, är huvudet jättestort i förhållande till kroppen?
    Vår lille prins var mörkröd då han kom, av syrebristen. Om man tänker lite som blåmärken...
    Huden är tunn och huvudet är nog i "rätt storlek". Vår prins var så vacker ändå!
    Titta på honom, håll honom, pussa på honom, ta foton på honom!
    Kram! 
  • Äldre 1 Feb 16:01
    #21

    Åh jag gråter ihjäl mig! Lämnar mitt avtryck här och lider med er i er sorg.
    En av mina vänner förlorade sitt barn i magen, i lördags, skulle ha kommit ut i april. Jag är så ledsen för hennes skull. Själv är jag i v 21, beräknad i juni.
    Jag har så mycket frågor o tankar, men får många svar genom att bara läsa det ni går/gått igenom.
    Miljontals varma kramar till er

  • Äldre 1 Feb 17:11
    #22

    Vi tackar! Hjärta

  • Äldre 16 Apr 20:23
    #23

    Beklagar detta<3! Har varit med om samma hemska händelse. Har du fått barn efter detta? Hur gick den graviditeten i så fall?


    Ruta skrev 2010-09-24 17:49:49 följande:

    Jag fick missfall i v 21 fostervattnet gick helt plötsligt. Är nu snart 3 månader sedan det hände. Jag kände sparkar i två dagar efter att jag fått klart för mig att allt hopp var ute, troligtvis levde han ytterligare timmar efter att han slutat att orka röra på sig. Den tiden är fruktansvärd att tänka på, hur jag kände honom men visste att han skulle dö.

    Av obduktionen fick vi veta att han hade fått en lunginflamation, har ingen aning om vad som orsakat den, mina värden var bra och de vet inte vilket virus det kan ha varit.

    Tråkigt att du också ska gå igenom (om man kommer igenom) det här.

    Min mens kom i alla fall igång efter ca 3 veckor från att avslaget slutat, jag slapp dock att skrapas vilket kanske påverkar hur fort kroppen hämtar sig (men det vet jag inget om).

    Kram


  • Fri 1 Apr 2022 13:02
    #24

    Hej ! 
    Ville bara kolla om denna tråden fortfarande är aktiv?
    Har också fått infektion - som lett till missfall vecka 17 och pratar jättegärna om allt däromkring.. 

Svar på tråden Någon mer med sent missfall nyligen?