• Förväntansfull0406

PCO -Vad för Preventivmedel???

har ingen aning om var jag ska lägga tråden....men jag hoppas någon kan svara.

Jag har hört att vi som har pco ska använda p-piller för att stoppa kroppen att producera  ägg, (tror jag det var) men samtidigt så känns det lite fel för att dels så har man svårt för att bli gravid när man har pco, och sen dessutom gör p-piller att det kan ta lång tid att bli gravid. Lite kaka på kaka den dagen man önskar fler barn....

Har ni hört något om detta???

Även om man har svårt att bli gravid med pco så är det ju ingen omöjlighet, så atta bara "köra" på är ju inte så smart (har en bebis på sex veckor) P-piller är jag starkt emot dessutom men samtidigt så känns det inte så  bra att "slösa på äggen"

Vad är sanningen?? och hur hade ni gjort?? för det känns lite som att jag skiter i p-medel och så kör på säker period. För då slipper man gå o tänka på det när man ska ha nästa barn, (om man nu måste köra med pergo igen) då e det bara att sätta igång så att säga....

Tacksam för svar.

• Svar på tråden PCO -Vad för Preventivmedel???
  • Fimpen72

Kondom, kopparspiral påverkar ju inte din kropp alls förrutom möjligtvis större blödning vid mens...

Men om ni inte vill ha fler just nu så bör ni ju skydda er trots din PCO.
    Det krävs ju faktiskt bara ett ägg för att det ska bli en bebis =)

Du behöver knappast oroa dig över att slösa på "ägg" med p-piller.
    De stimulerar inte ägglossningen, tvärtom.

Vissa mår ju bra av p-piller, att få blöda regelbundet. Andra blir ju deppig, går upp i vikt osv.

• Förväntansfull0406
    Fimpen72 skrev 2010-09-24 15:37:20 följande:
    Kondom, kopparspiral påverkar ju inte din kropp alls förrutom möjligtvis större blödning vid mens...

Men om ni inte vill ha fler just nu så bör ni ju skydda er trots din PCO.
    Det krävs ju faktiskt bara ett ägg för att det ska bli en bebis =)

Du behöver knappast oroa dig över att slösa på "ägg" med p-piller.

Vissa mår ju bra av p-piller, att få blöda regelbundet. Andra blir ju deppig, går upp i vikt osv.
    hihi, nej alltså tvärtom jag har hört att man bör ta p-piller för INTE slösa på äggen, man har ju utebliven äl när man tar pillerna.....

Jag mådde utmärkt av min desolett, men jag har tagit dom i så många år nu så man känner att det får räcka. Jag har testat p-spruta, jag fick acne och ökade enormt i vikt. Spiral gjorde skit ont hela jävla tiden..... så ja kondom får det kanske bli....

Men som sagt, nu var det ju detta med att låta kroppen (äggproduktionen)  vila..... e det ingen som vet??
  • Fimpen72
    Förväntansfull0406 skrev 2010-09-24 15:40:38 följande:
    hihi, nej alltså tvärtom jag har hört att man bör ta p-piller för INTE slösa på äggen, man har ju utebliven äl när man tar pillerna.....

Jag mådde utmärkt av min desolett, men jag har tagit dom i så många år nu så man känner att det får räcka. Jag har testat p-spruta, jag fick acne och ökade enormt i vikt. Spiral gjorde skit ont hela jävla tiden..... så ja kondom får det kanske bli....

Men som sagt, nu var det ju detta med att låta kroppen (äggproduktionen)  vila..... e det ingen som vet??
    Du skriver ju precis som jag skrev ang ägglossning och p-piller.-
    De förhindrar ägglossningen.
    Eller citerade du fel när du citerade mig och skrev tvärtom.
    Jag skrev ju: Du behöver knappast oroa dig över att slösa på "ägg" med p-piller.

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Preventivmedel/P-piller/
  • Förväntansfull0406
    Fimpen72 skrev 2010-09-24 16:14:55 följande:
    Du skriver ju precis som jag skrev ang ägglossning och p-piller.-
    De förhindrar ägglossningen.
    Eller citerade du fel när du citerade mig och skrev tvärtom.
    Jag skrev ju: Du behöver knappast oroa dig över att slösa på "ägg" med p-piller.

www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Preventivmedel.../
    haha, ja jag missuppfattde dig kanske där ska kolla länken tack!
Svar på tråden PCO -Vad för Preventivmedel???