• Therese1978

Flytt alternativ from London till Sverige, Hjälp!

Hej!

Jag har bott i London i 5 år och planerar nu att flytta tillbaka till Sverige i mars nästa år med min man och två döttrar som är 2 1/2 år och 6 månader.

Jag undrar om någon kan tipsa om ett bra och billigt sätt att frakta hem våra saker?
    Ska i stort sett ta med hela huset hem som möbler, leksaker etc

Jag har hört att shipping containers är det billigaste sättet och har sökt i google, men många av sea freight företagen tar inte privatkunder.

Har någon använt sig av shipping containers? Och isåfall från vilket land till Sverige, och hur mycket kostade?
    Är nyfiken för har inte en aning vad detta kommer att kosta   

Tack o hej!

• Svar på tråden Flytt alternativ from London till Sverige, Hjälp!
  • jenapen

Hej, hur har det gatt, jag ar lite nyfiken pa samma fraga, vi har borjat fundera pa att flytta fran Irland till Sverige.

• Therese1978

Hej!

Jag har försökt att registrera mig på Mums in Sweden utan lycka så har nu skickat ett email till deras admin.

Annars har jag inte haft mycket lycka heller med att hitta en flyttfirma, många firmor vill inte ha och göra med privat personer, många vill bara shippa bilar.
    Fick höra att Sverige är inte ett speciellt vanligt land att flytta till (!) så många har inte en rutt dit :(

Har fått pris allt från £1000 till £2000 än så länge, vet inte varför de är så stora i pris skillnad så jag fortsätter att undersöka och håller er uppdaterade!

• Ruby

Då fixar hon medlemsskap snart så kan du läsa dig fram själv.

Efter att ha snabbt skannat poster om flytt till Sverige kan jag meddela:

Någon hade dålig erfarenhet av Removal Corp och Britannia.

Scanlink funkar tydligen bra till England men inte till Sverige?

Crown Relocations funkade bra.

Ett svenskt bolag rekommenderades också: Visby Flytt (tydligen underleverantör till Crown i det här fallet och de sa att man kunde anlita dem direkt.)

Ett annat tips från MIS är att man själv mäter upp volymen på flyttlådorna så att man kan stämma av mot fakturan sen.

Svar på tråden Flytt alternativ from London till Sverige, Hjälp!