• Zafir

när berätta för arbetsgivaren?

När har ni berättat / tänkt berätta på jobbet?
    Jag har ångest över det då vi endast är 3 anställda nu samt en person kort då den tjänsten blev ledig i somras...dock snart klar hoppas jag.
    Samt att MITT jobb är svårt att ersätta utan erfarenhet....
    Livrädd chefen blir arg eller nåt.
    Ja är jämt där o aldrig sjuk.....
    vill förstås vänta så länge som möjligt. hur länge har man Rätt att vänta?....om de inte syns såklart.

• Svar på tråden när berätta för arbetsgivaren?
  • Lexie77

Jag har inte berättat än, är i v10. Vberättade för chefen i v14 förra gången. Den här gången syns det tidigare så vi får se hur länge jag kan gömma magen. Jag har inte jobbat så länge för jag jobbar nu så det känns lite jobbigt men men... Jag tror att du måste berätta 2 månader innan BF som senast, men att dölja det så länge är nog svårt.

Hoppas allt går bra och lycka till!!

• Sommarnatt2010

Funderar oxå  på när man ska berätta. Fick fast anställning i mitten på augusti o så blev man gravid..Hur glad kommer han bli liksom :S Samtidigt vill jag kunna prata med kollegor då det är jobbigt att inte må bra men inte kunna säga nått...Vill ju dock att han ska få höra det från mig o inte på omvägar

• DizNick

Jag har fått berätta i v 6-7 båda gångerna. Pga att jag mått så dåligt så jag har behövt vara hemma. Är tex sjukskriven nu för andra veckan. Och har iaf 3 veckor kvar innan ny utredning behövs:( Så det är riktigt kasst!

Hade gärna väntat tills v 12 eller nått. 

• SailorGirl

Efter v. 12 är nog bra, så hinner chefen hitta en ersättare. Det är ju också ett sätt att ta ansvar för sitt jobb.

• Piggelin

Vi är så få på vårat kontor men ska försöka hålla det hemligt så länge jag kan. Men när jag väl börjar dra på mig större kläder kommer nog alla grabbarna (jobbar på ett fastighetsskötareföretag) förstå.
    En del av mina kära tjejkollegor som ja gsitter i samma rum som vet om redan nu, är i vecka 4.

• knittgirl84

Jag berättade i vecka 14 för min chef, mest för att hon inte ska skicka iväg mig till montageplatser (där det inte alltid är så gravidvänligt). Men magen syns knappt nu i vecka 20, så jag hade kunnat vänta längre om jag hade velat av den anledningen.

• jenapen

Jag berattade i vecka 13,  hade ett 1-1 mote med chefen och visste att vi inte skulle ha ett till forran i januari sa jag tankte att det var lika bra att beratta det da.

Svar på tråden när berätta för arbetsgivaren?