sluta ha en åsikt om andras barn hela tiden
Jag blir så himla trött på människor som tror sig veta ALLT om hur barn skall uppfostras. Alla barn är olika ocg får behandlas därefter..däremot kan man tipsa om sådant som funkat för en själv i en liknande situation....men senast i en restaurangkö för ett par dagar sen så hade jag två tjejer bakom mig(var nog 18-21 år). Framför mig stod en mamma med två barn och den ena tjatade hål i öronen på sin mamma för att det tog för lång tid med maten. En av tjejerna bakom mig började berätta om sin kusin som hon passat och han hade fått ett utbrott i leksaksaffären med henne, Då hade hon minsann tagit barnet ut ur affären, satt honom i bilen och åkt raka vägen hem. Efter det hade inte han gjort något liknande igen, sen lade hon till jag blir så trött på föräldrar som låter sina barn stå och gnälla hela tiden...så lade hon till med en pipig röst..."mammaaaa, maammaaa". Jag tänkte nästan vända mig om och fråga om hon vet vad hon snackar om.
En som dessutom inte har något eget barn...det är lixom inte samma sak att passa ett barn eller en släktings barn EN DAG....