• El66

På vilken ruvardag ska ni testa?

Det verkar som att klinikerna har olika sätt att räkna när man ska göra gravtestet. Ni som ska testa hemma (ej blodprov), på vilken dag ska ni testa enligt kliniken? Jag har fått rek. testdag RD 21!

Från vilken dag är det egentligen säkert att testa?

• Svar på tråden På vilken ruvardag ska ni testa?
  • adopterad
    Jag har testdag nu på lördag och har haft "molande" i magen sedan förra helgen. Känns ganska jobbigt men än så länge är det ingen mens... Den här sista veckan har varit jobbigast att vänta...
    Vi har oxå gjort två inseminationer, hade egentligen tre gratis från landstinget men dom lade ned dom behandlingarna på det sjukhus vi har kontakt med så vi fick gå direkt till Uppsala där vi nu gör ivf. Har haft väldig tur, fick endast vänta över sommaren och i juli började jag spraya.
    När ska du testa?
  • asp76

Vi har td 9/10, det känns avlägset än så länge... Tänker varje dag på att tjuvtesta, men min sambo vill absolut inte göra det. Och egentligen vill jag väl vänta också, och leva i hoppet så länge det går, men det är påfrestande att vänta... Men då är det inte så länge kvar tills du ska testa Adopterad! Lycka till!

• adopterad

asp76: Tack, men min mens kom i eftermiddags. jag är såå ledsen. Undrar hur många tårar man kan producera på en kväll...
    Har en grym mensvärk (brukar alltid ha det) och hade som vi skrivit om mina föraningar vart det skulle bära hän...
    Jag känner mej tom, och allt känns meningslöst. Då ska man ladda om igen då, suck. Testade precis som kliniken hade bett mej göra även om jag fått mens, och som väntat - såklart negativt...
    Skulle ha väntat tills imorrn eller lördag om jag inte haft sån hemsk värk, kommer sova gott på starka värktabletter. Men efter flera dagars kraftig magont känns det bara skönt att magen får ett andningsrum och slappna av lite mellan alla kramper.
    Önskar ivarjefall dej asp76 lycka till trots dryga veckan kvar, låt mej gärna få veta hur det går för er! Och hoppas det blir bättre resultat än vad jag fick idag :) Kram!

• asp76

Usch vad tråkigt Adopterad! Lider verkligen med dig. Det är bara att gråta och gråta tills man känner att man orkar hitta nya krafter inom sig att börja tro och hoppas igen. Jag vet inte hur jag själv kommer tackla det om det blir negativt för oss, det kommer kännas fruktansvärt... Tack för dina lyckönskningar, jag hör av mig när jag vet! Ta hand om dig själv nu, kram!

• adopterad

Ok tack, och tack det samma asp76 Glad kram!

• asp76

Testade igår, på rd 14. Orkade inte hålla oss längre... Det blev POSITIVT!!!! Vi är jätteglada och alldeles omtumlade, kommer ta lång tid innan detta sjunkit in...

Hur går det med dig Adopterad? Har du börjat ta nya tag inför nästa försök? Stor kram från mig

• El66

asp76: Grattis till Gravid  Vad roligt! Var det din första IVF? Önskar dig allt gott!

• asp76
    El66 skrev 2010-10-07 19:30:42 följande:
    asp76: Grattis till Gravid  Vad roligt! Var det din första IVF? Önskar dig allt gott!
    Tack så mycket Ja det är första IVF försöket!
  • adopterad

GRATTIS Asp76, vad roligt!!!!!!!!!!!!

Med mej har det väl varit bättre, det är ganska jobbigt just nu. Men man blir ju glad av att det ändå verkar fungera med ivf på andra och varför skulle det inte lyckas för oss då. Så vi hoppas på vårat andra försök. Börjar ju spraya redan 20 okt igen. Så det känns bra trots att kroppen blir rätt sliten när man håller på med sånt här :)

Jag håller tummarna för att allt går vägen för er nu!!! Kram!

• Busan10

dag 13 med långtidsodlat :) så behöver inte vänta såååå länge..

• asp76
    adopterad skrev 2010-10-08 09:58:29 följande:
    GRATTIS Asp76, vad roligt!!!!!!!!!!!!

Med mej har det väl varit bättre, det är ganska jobbigt just nu. Men man blir ju glad av att det ändå verkar fungera med ivf på andra och varför skulle det inte lyckas för oss då. Så vi hoppas på vårat andra försök. Börjar ju spraya redan 20 okt igen. Så det känns bra trots att kroppen blir rätt sliten när man håller på med sånt här :)

Jag håller tummarna för att allt går vägen för er nu!!! Kram!
    Tack så mycket!! Förstår att du har det tungt nu... Önskar så att det fanns en garanti, typ att alla lyckas inom x antal försök, då skulle det kanske kännas lättare. Det är ju ovissheten som känns så tung, tycker jag iaf. Att inte veta NÄR eller ens OM det ska lyckas... Men jag ska hålla tummarna för dig och skicka så mycket positiv energi jag kan Kram
  • adopterad
    asp76 skrev 2010-10-08 18:39:52 följande:
    Tack så mycket!! Förstår att du har det tungt nu... Önskar så att det fanns en garanti, typ att alla lyckas inom x antal försök, då skulle det kanske kännas lättare. Det är ju ovissheten som känns så tung, tycker jag iaf. Att inte veta NÄR eller ens OM det ska lyckas... Men jag ska hålla tummarna för dig och skicka så mycket positiv energi jag kan Kram
    Tack snälla!!! Kände du på dej att det var possitivt när och innan du testade? Jag menar, man analyserar ju lätt sönder kroppens signaler. Men på nåt sätt kände jag ändå på mej att det inte hade lyckats, jag hoppas verkligen på nästa gång! Det känns spännande igen... Kram kram!!!
  • asp76

Nej jag var absolut inte säker!! Det kändes som att något var annorlunda i kroppen, men jag har ju aldrig gjort IVF eller tagit hormoner förut så det kunde lika gärna ha varit det!! Och eftersom man under dessa år vi försökt aldrig fått se ett positivt test så lutade jag nog mer åt att det säkert skulle vara negativt denna gång med och att kroppen bara lurades... Så bra att du tycker det känns spännande igen, för det är ju faktiskt riktigt spännande! Åter igen, ett varmt lycka till!

• Sputnik II
    asp76 skrev 2010-10-07 17:34:10 följande:
    Testade igår, på rd 14. Orkade inte hålla oss längre... Det blev POSITIVT!!!! Vi är jätteglada och alldeles omtumlade, kommer ta lång tid innan detta sjunkit in...

Hur går det med dig Adopterad? Har du börjat ta nya tag inför nästa försök? Stor kram från mig
    GRATTIS!!!!!
  • barnlangtanivf
    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram
Svar på tråden På vilken ruvardag ska ni testa?