Oense med sambon om blöja
Jag och sambon har sedan i somras försökt få sonen snart 3 år torr med lite halvdant resultat. Det går ibland att ha samma byxor på honom en hel dag om man hela tiden tjatar, påminner och tar honom på toa en gång/timme. Ibland säger han till men det är nog max en gång av fyra. Oftast går det åt 4-5 par byxor en vanlig dag om vi kör utan blöja. Bajset säger han inte alls till om utan gör direkt i byxan. Jag tyckte det gick ganska bra i somras då det var varmt och man lätt kunde låta honom kissa ute. Men nu när det börjar bli kallt och han ska ha överdragsbyxor/overall och så ute så blir det ju jättedrygt då han kissar på sig. Jag vill helst att vi tar på blöja när vi ska ut men min sambo vill att vi försöker utan till vilket pris som helst känns det som. Häromdagen var sambon och sonen på stan och han tar hellre med en hel väska med extrakläder än tar på en blöja på sonen. Och OK för mig men när jag ska ut på stan eller ut någon annanstans så vill jag ta på blöja. Jag tycker vi ska strunta i det och bara ha honom i kalsonger inne, kanske påbörja lite mer aktiv träning ute till våren/sommaren igen. Sambon tycker jag är dum och att jag förstör allt när jag sätter på blöjan ibland, och att det är p.g.a. detta som pojken kissar på sig hela tiden.... pust
Hur ska man tänka?