Hur ofta äter era 5-6 veckors bebisar?
Vår son äter varannan timme dygnet runt, han äter ca: 1 dl varje gång. Hur ofta äter era barn?
Vår son äter varannan timme dygnet runt, han äter ca: 1 dl varje gång. Hur ofta äter era barn?
När yngste sonen var i den åldern åt han åtta gånger per dygn, d v s ungefär var tredje timme. Han åt ca 75 ml per måltid.
Min son åt minst en gång i timmen på dagtid. Har ingen aning om hur mycket eftersom han ammades. På natten sov han 7 timmar i sträck utan mat.
Åh tänk att få sova 7 timmar i sträck :) det vore nått det! Jag hinner inte mer än att mata, rapa, få honom att somna och somna själv innan det är dags att mata igen... hoppas verkligen att han kan klara sig lite längre snart. Har provat att ge lite mer ersättning men då får han bara ont i magen och vill ändå äta lika ofta.
Flera erfarenheter?
Min tös är 6 v imorgon och äter oftast 6 ggr/dygn, ibland med 2 timmars mellanrum, på natten upp till 7 timmar. Men i snitt kanske var 3e timma på dagen. Mängden varierar också, allt mellan 50-165 ml, men i snitt kanske 130 ml.
Vid den åldern åt han runt 120-130 ml, 6-7 ggr per dygn. Ett par veckor senare åt han ännu mer regelbundet. Med runt 3 timmar mellan de totalt 6 måltiderna på dagarna sedan ett långt nattpass på runt 9 timmar. Fast på tillväxtdagar var det annorlunda. Då åt han oftast ytterligare ett mål på dagarna.
Min dotter åt med ca 2 timmars mellanrum när hon va 5-6 veckor. Minns jag rätt så var det 90-120 ml hon åt. Hon hade kolik men när hon började få medicin så blev det mycket bättre. Då åt hon var 3:e timma och så sov hon hela nätter =)
Vad heter den medicien? undrar bara då min barnmorska säger att det inte finns någon medicin för kolik......
Vad heter den medicien? undrar bara då min barnmorska säger att det inte finns någon medicin för kolik......