Hur får ni morgonen att gå ihop, passa alla tider? 4 åring som är inne i trotsperiod!
Har en 4-årig dotter som driver oss till vansinne. Hela dagarna tjatas det, diskuteras det. Jag orkar snart inte längre, jag får utbrott av att lämna 2 barn på förskoleklass, förskolan samt veta att man har en tid på skolan som måste passas!
Jag väcker dem 6.30, tjatar att 4 årigen ska gå upp.
6.35-6.40 ca frukost äter otroligt långsamt tjat igen att hon ska äta upp
7.20 påklädning tjat igen att hon måste skynda sig
skolan börjar kl.800 och vi är alltid där 7.55 storasyster får alltid springa bort stackaren!
Jag lägger alltid fram kläder dagen innan och förbereder allt daen innan men vad hjälper det, har provat att gå upp tidigare men det hjälper inte!
Vår 4 åring gör inte detta på flit, hon är bara så disträ och orkar inte lyssna på mitt tjat, men vad gör man när inget hjälper! Hon är så otroligt mysig och gosig och älskar att kramas och pussas. Hon har en lillebror som tar mycket tid då han har kolik. Men jag försöker verkligen att finnas där för dem alla!
Jag orkar inte tjata hela tiden, och jag vet att man kan tjata sönder sina barn!
Hur gör ni på morgonen, hur uppfostrar ni era barn överhuvudtaget genom hot, uppmuntan, beröm, mutor! Ge mig förslag hur ni får ihop eran vardag, det är alltid jag som lämnar och hämtar varje dag, min man börjar så tidigt! Ska man börja med att hon får en stjärna varje dag hon äter upp, klär på sig utan tjat som sedan leder till något bra i helgen! Ska man hota med mindre godis på lördagen eller mindre veckopeng! Inte gå på de aktiviteter hon har i veckan! Hur gör ni för att era barn ska lyssna! Tack för tipsen!