• Moi Mokulat

Gravid och fick en fast tjänst idag. Känner mig dum

Så här ligger det till.
    Började ett jobb den 15 juni i år. Först som ett sommarjobb som sen skulle övergå
    till ett vikariat på ett år. De jobbade en annan på vikariatet just så, men han skulle få fasta tjänsten.
    Men idag fick jag den hihi
    Det chefen inte vet är att jag är gravid i vecka 7.
    Har en son på 2 år och efter vi gifte oss så tyckte vi det  var dags.
    Han kommer bli GALEN när han får veta att jag är gravid.
    Han har väldigt svårt för små barnsföräldrar och föräldrar lediga.
    Så..... Men nu känner jag mig glad och samtidigt lite dum.
    För snart kommer jag behöva vara mamma ledig.

Någon som varit i samma sitation?
    Eller tycker jag bara ska köra på?
    Han sa att jag inte hade någon provanställning

När jag var på intervju så frågade han rätt ut om jag skulle skaffa fler barn.
    Jag svarade inte än. 
    Han får inte fråga mig så. De vet jag. Pratat med diskrimingerings nämden.

Nu är jag skit nervös.

• Svar på tråden Gravid och fick en fast tjänst idag. Känner mig dum
  • Finns ingen ledig signatur

Jag var i precis samma sists som du.....
    Skrev på papper på en fast tjänst när jag var ny gravid. När jag berättade i v 12 så sa jag att jag inte velat berätta tidigare då man aldrig vet om man får behålla barnet innan dess. Min chef tog det jättebra

• Smirretissen

Det hände mig också... Misstänkte att jag kanske var gravid, men skrev anställningspapprena på morgonen och kissade på stickan först efteråt... för då behövde jag ju inte ljuga... Gick bra ändå...

Anton 2006-12-18 <3 Pricken bf 2011-02-12 <3
  • Girle

Jag har en likn situation. Fick fast tjänst 10 maj, plussade en månad senare. Sedan jag berättade i aug har jag känt mig utfryst av chefen. Supertrist. Räknar dagarna tills jag får vara föräldraledig.

• JWN

Jag jobbade på en visstid i våras 3 månader, fick förlänging eftersommaren som innebar en fast tjänst. Skrev på i början av juni ochplussade i slutet....kom allstå tillbaka till tjänsten som gravid. Har ännu inte berättat, men känner att vad spelar det för roll. Tror inte det kommer bli populärt då jag jobbar med ett väldigt speciellt och individnära jobb och inte är helt lätt att ersätta. Men känner att det inte är mitt bekymmer och om det stular till sig och attityder tänker jag...." ja, ja då har jag hela föräldraledigheten att leta nytt, för då är det inte arbesplats att vara på......

• Moi Mokulat

Hos mig är det så att två killar ska vara pappa lediga hela sommaren plus mig då och han klagar redan och då vet att inte att jag också måste gå hem.

Är i vecka 9 så snart dags att berätta

• jessamy

TS grattis.
    Säg bara att du inte visste att du var gravid. Att det inte var planerat och att du haft småblödningar och precis upptäckt att du var gravid. Om du nu vill ljuga.
    Eller säg bara jag är gravid. :)

• sarsparis

Om din chef har några åsikter om detta är det diskriminering och jag tycker att du ska kontakta facket alternativt DO. din chef får inte ha några åsikter om detta. Tycker du ska vara glad att du fått en fast tjänst, då har du något att återgå till när din föräldraledighet är slut

• Projekt Lennart

Tycker inte att man ska ursäkta sig för att man är gravid. Man blir inte trampad på om man inte tillåter det.

Jag tycker att du ska berätta den underbara nyheten, fyra av ett bländande leende och passa på att berätta hur lycklig du är över ditt tillstånd. Om du visar att du är lycklig blir det svårt för din chef att säga annat än grattis.  Solig

• Moi Mokulat

Jag är jätte  lycklig, men mår redan dåligt. Jag var sjukskriven genom nästa hela föra graviditen buuuuuuuhhhu.
    Han litar på mig och har ett förtroende för mig och så blir jag gravid.
    Någon som har en inspelnings apparat?

• Projekt Lennart

Har du en mobil så brukar det finnas en inspelningsfunktion (i vart fall på iPhonen). Lycka till!

• strommis

Grattis till graviditeten, skynda att skriva på papper=) det är allt jag har att säga, man ska inte ha dåligt samvete för att man får barn. MAn kan ju inte pausa livet för jobbets skull.

Svar på tråden Gravid och fick en fast tjänst idag. Känner mig dum