• Emisen

Jag vill inte att hon lägger upp bilder på min son på Fb!!!

Mitt ex har nu träffat en ny.. dom har varit ihop i några månader...

Jag har valt att inte lägga ut bilder på min son på Fb..

Nu har Pappans nya tjej laggt ut ett helt album med massor med bilder på min son ,....
    Jag vill juinte lägga upp massa bailder.. då vill jag ju framförallt att hon inte gör det heller..

Överreagerar jag?

• Svar på tråden Jag vill inte att hon lägger upp bilder på min son på Fb!!!
  • Ess

Jag förstår dig, jag tillhör dem som aldrig skulle vilja flagga ut varken mig, mina barn eller någon annan på nätet.
    Prata med pappan eller dem båda och lägg fram dina synpunkter på varför du vill att bilderna tas bort. Lyssnar dom inte så prova anmäla till fb.

• Ess

Jag tycker det verkar lite knepigt. Varför vill man lägga ut ett helt album bilder på parterns barn, speciellt om man bara varit ihop några månader. Lika ofattbart som att påstå att det är mitt barn.

• FasterK

Lätt fixat! 

Du kontaktar henne och säger att du vill att hon tar bort bilderna. Någon form av förklaring kan kanske var på plats då alla inte förstår att man kan bli orolig som förälder. ...över att bilder på ens barn finns på internet för allas beskådan.  

• Fröken Susidus
    FasterK skrev 2010-09-30 13:26:05 följande:
    Lätt fixat! 

Du kontaktar henne och säger att du vill att hon tar bort bilderna. Någon form av förklaring kan kanske var på plats då alla inte förstår att man kan bli orolig som förälder. ...över att bilder på ens barn finns på internet för allas beskådan.  
    Vad hände med kommunikation?
    Prata med henne.

Dessutom  måste jag säga att vad roligt att hon tycker om din son så mycket att hon vill lägga ut bilder på honom på fb. Var glad för det, det gäller långt ifrån alla.
    Mamma till vårt mirakel
  • Emisen
    Buchholtz och Magnusson skrev 2010-09-30 13:39:00 följande:
    Vad hände med kommunikation?
    Prata med henne.

Dessutom  måste jag säga att vad roligt att hon tycker om din son så mycket att hon vill lägga ut bilder på honom på fb. Var glad för det, det gäller långt ifrån alla.

SJÄLVKLART ber jag henne ta bort bilderna om jag vill det, så det handlar inte om kummunikation. Och frågan var ju om ni tycker om jag överreagerar.

Sen kom den där typiska FL kommentaren ... var glad för att för att hon tycker om din son...Suck.... Hon har träffat honom några få gånger o lägger ut ett helt album på honom...men jo visst jagär sååå glad.. speciellt när jag inte själv vill lägga ut honom sådär på nätet för allmän beskådan....... 

• Mamma till V och E

Tycker absolut inte att du överdriver. Jag och maken har gemensamt beslutat att inte lägga upp ngr bilder på FB, jag skulle bli jättebesviken om någon annan gjorde detta utan vårt tillstånd.

• relan

Nej, du överreagerar inte. Bilder som läggs ut på internet försvinner aldrig (alltså, aldrig som i precis Aldrig), och det är omöjligt att förutse hur dessa bilder kan komma att påverka nutida och framtida händelser.
    Bilder som ligger på Facebook är dessutom inte längre dina egna, utan rätten till dem övergår till FB.

• Karolina75

Jag har själv lagt ut bilder på min bonusson på fb. Jag har varit orolig att bli uppfattad som elak som uteslöt honom om jag frekvent valde bort bilder där han förekom och bara lade ut bilder på mig, min sambo och vår gemesamma dotter. Men jag skulle inte ha några som helst problem med om hans mamma hade ringt mig och förklarat (på ett juste sätt) att hon inte ville att jag skulle lägga ut bilder på honom! Jag förstår ju resonemanget bakom!

• sextiotalist
    Karolina75 skrev 2010-10-06 22:09:51 följande:
    Jag har själv lagt ut bilder på min bonusson på fb. Jag har varit orolig att bli uppfattad som elak som uteslöt honom om jag frekvent valde bort bilder där han förekom och bara lade ut bilder på mig, min sambo och vår gemesamma dotter. Men jag skulle inte ha några som helst problem med om hans mamma hade ringt mig och förklarat (på ett juste sätt) att hon inte ville att jag skulle lägga ut bilder på honom! Jag förstår ju resonemanget bakom!
    Jag har inte lagt ut en enda bild på mitt barn på FB, skulle jag vilja lägga ut bilder på min sambos barn så skulle jag prata med dom innan (de är vuxna).
    Så min åsikt är, man lägger aldrig ut några bilder på barn utan att pratat med deras föräldrar innan.

jag vet många som har som princip att inte lägga ut sina barn på FB.
  • elovesj

Inte ok!

Jag tycker iof inte att man ska lägga upp bilder överhuvudtaget på barn på nätet. Det bör vara ngt dom väljer själva och också då kan ta ansvar över vad bilderna kan tänkas hamna eller vem som kan se dom.

Det måste hon respektera! .

• Zezana

Tala om för henne att du själv valt att inte lägga ut bilder på din son & att du skulle uppskatta om inte hon heller gör det.. Hon har nog ingen aning om att du känner som du gör.. (jag lägger själv ut bilder på hela familjen, även sambons dotter.. Skulle mamman ha ngt emot det så hoppas jag att hon säger till på ett vuxet sätt)

• slangbella

Nej, jag skulle reagera likadant. Jag är också väldigt sparsam med att lägga ut bilder på andra, i synnerhet på min son. Jag skulle prata med vederbörande och förklara. Hon menar säkert inget illa med det, tvärtom, men ibland har man tvyärr inte samma syn på integritet.

(¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • Lillii

Tycker inte du överreagerar! Jag har bilder på min bonus på min FB och min blogg, men jag frågade hennes mamma om det var okej att jag la ut dem där innan. Försökte liksom tänka mig in i situationen om det var mitt barn och hennes nya bonusmamma la ut bilder på henne utan att fråga mig!

Så från en bonusmammas perspektiv, Nej, du överreagerar inte alls!

Svar på tråden Jag vill inte att hon lägger upp bilder på min son på Fb!!!