Frågor om hp och sjukskrivning...rädd för vad fk säger.
sitter här, inte äns halvvägs i graviditeten och har av min läkare fått en brejk i 2 veckor och sen ½ tid i 2 veckor för foglossning (och stress framkallad av bl.a. foglossning). hoppas bara fk godkänner det. sen ska jag träffa läkaren igen och se hur det går.
jag arb. heltid som förskollärare med 1-2åringar, spännande när man har bäckensmärta vill jag lova.
Då jag hade foglossning förra graviditeten så vet jag vilket h-vete det blir om jag fortsätter jobba, jag kommer inte kunna arbeta helt ända fram. Ser inte hur jag ska kunna gå tillbaka till heltid om några veckor, håller också på med min hp-ansökan, men oroar mig så mycket för försäkringskassan.
*om jag söker fullt, heltid och hela perioden, kan de då bevilja mindre eller bara få avslag?
*hur långt innan bör jag skicka in ansökan?
*att jag är sjukskriven nu och ev. framåt, ökar det mina chanser?
*hur stor är risken att de inte godkänner mina sjukskrivning?
hade massa frågor men nu kommer jag inte äns på vad jag skulle fråga, känns bara så jobbigt...
nån som kan svara på något?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-28 13:20
när är mitt SGI skyddat? alltså hur länge innan ska man ha arbetat heltid(med eller utan sjukskrivning)för att behålla mitt nuvarande SGI? tänker ifall jag måste gå ner i tid för att jag inte blir beviljad någon sjukskrivning eller hp...