son med adhd - och hans idiot till far
Jag har en son på 12 år som fick sin diagnos adhd som 6 åring... Allt flytter på branumera i skolan och hemmet men jag har begärt hjälp från BarnHab och BarnMott
då hans far inte förstår något av vad vår son behöver...
Kan nämna att han har en övervikt min son med och atthans far inte ser det som något fel att ¨vår son gick upp 4,9 kg i somras under hans fyra veckor. Viktmottagningen nämnde för mig i våras att det är misshandel han utsätter vår son för med sitt beteende mot honom och att dom funderar på att anmäla honom. Detta har jag inte vågat säga till honom då jag vet att det är jag som får skiten. Nu hoppas jag verkligen att dom ör det så att han börjar förstå hur han beeter sig o håller på mot sin son...
Vi har gemensam vårdnad men sonen bor hos
mig o träffar sin far varannan helg. så har det varit i 11 år.
Idag var det EVK på skolan igen och dom som var med var rektor, klassföreståndare, skolsyster,
specialpedagog på skolan, skolkurator på skolan, sjyksyster på barnmott, en kvinnan från bup, specialpedagog
från barnhab samt jag och hans pappa....
det börja med att hans far kom försent som han alltid gör till alla möten och sen följde en timmes långt möte
med olika påhopp från honom som var direkt menade åt mig och att alla som var där tyckte fel...
det känna verkligen som att jag dunkar huvudet i en cementvägg varje gång vi skall ha möte eller så...
orkar inte mer...
Plus att han sa efter att det är mitt fel att han har Adhd för man ärver det efter mamman, då sa hon från barnhab att så är det inte, då blev han tyst, men sa efteråt att hon hade fel...
hur skall vi kunna samarbeta runt vår son när vi är så olika...???
han far tror på att straffa ut honom, medans jag tror på att belöna gott uppförande/beetende..
snälla är det ngn mer som är eller har varit i samma sits som mig??? behöver hjälp...